مراکز رشد واحدهای فناور به سمت شهرستان‌ها توسعه یابد
کد خبر: 3695233
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کردی:

مراکز رشد واحدهای فناور به سمت شهرستان‌ها توسعه یابد

گروه اقتصادی- سرپرست فرمانداری محلات گفت: مراکزی که کارآفرینی را ترویج می‌دهند باید از مراکز استان‌ها خارج و به سمت شهرستان‌ها توسعه داده شوند. انتظار می‌رود وزارت علوم در توسعه این مراکز توسط جهاد دانشگاهی همکاری لازم را داشته باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد کردی، سرپرست فرمانداری محلات، امروز، 8 اسفندماه، در مراسم افتتاح دفتر مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور در شهر محلات، با بیان اینکه مراکز رشد نباید به مراکز استان‌ها محدود شوند گفت: مراکزی که کارآفرینی را ترویج می‌دهند باید از مراکز استان‌ها خارج و به سمت شهرستان‌ها توسعه داده شوند.
وی ادامه داد: متأسفانه اکثر فعالیت‌ها به مراکز استان‌ها معطوف شده است باید در این زمینه تغییر نگاه داشته باشیم، افتتاح مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در شهرستان‌ها نتایج خود را به زودی نمایان می‌کند،؛ لذا نباید از پتانسیل این مناطق که پذیرش بالایی هم دارند غافل شد.
کردی با تأکید بر افزایش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در محلات افزود: از 1.5 میلیارد دلار اعتبار اشتغال روستایی حتی یک ریال هم به ما تخصیص نشده است فعلاً در حال جمع‌آوری اطلاعات پروژه‌ها هستیم، حلقه مفقوده حوزه اشتغال نبود تکنسین و مهارت است.
فرماندار محلات ادامه داد: مراکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی واقعآً انقلابی کار می‌کنند، در شهرستان‌های محلات و دلیجان مراکز دانشگاهی خوبی داریم که باید مراکز رشد از این ظرفیت استفاده کنند، همچنین پتانسیل خوبی در زمینه کارآفرینی مانند ماهیان زینتی، گل و گیاه، معادن و ... داریم.
کردی تأکید کرد: هر وقت آینده کشور را از جناح بندی و سیاسی کاری جدا کردیم موفق شدیم البته فعالیت سیاسی و مدنی لازمه پویایی جامعه است اما امروز بیش از همه نیاز به اتحاد و انسجام داریم. انتظار می‌رود وزارت علوم در توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری توسط جهاد دانشگاهی همکاری لازم را داشته باشد مناطق کوچک پذیرای این مراکز هستند و اگر به این مناطق بی‌توجه باشیم شاهد سیل مهاجرتی خواهیم بود./انتهای پیام

captcha