ویژگی‌های دفاع مقدس تبیین و عملی شوند
کد خبر: 3695275
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
آیین اختتامیه سومین جشنواره خاطره‌نویسی «در کوچه آفتاب»؛

ویژگی‌های دفاع مقدس تبیین و عملی شوند

گروه فرهنگی ـ حجت‌الاسلام براتی با بیان اینکه دفاع مقدس مربوط به یک برهه خاص زمانی نیست، گفت: دفاع مقدس هر روز برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند، نه فقط تکریم خانواده شهدا و جانبازان بلکه وظیفه داریم این ویژگی‌ها را تبیین و عملی کنیم.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین اختتامیه سومین جشنواره خاطره‌نویسی «در کوچه آفتاب» بعدازظهر امروز سه‌شنبه 8 اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا گفت: امروز وظیفه داریم آنچه را جوانانمان در دفاع مقدس آفریدند، برای نسل جدید طراحی کنیم تا آنها را با مقاومت و ایثار آشنا سازیم.

وی اظهار کرد: یکی از خصوصیاتی که در دفاع مقدس وجود داشت، حضور افرادی با درجه بالای ایمان است؛ جوانان با مبانی دینی قوی که آنها را به طور مستقیم و با شهود به دست آورده بودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مربوط به یک برهه خاص زمانی نبود، گفت: این دوره همچنان استمرار دارد و تا زمانی که ادامه دارد، نور بصیرت و تشخیص راه به وجود می‌آورد. دفاع مقدس هر روز برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند، نه فقط تکریم خانواده شهدا و جانبازان بلکه وظیفه داریم این ویژگی‌ها را تبیین و عملی کنیم.

در ادامه عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با اشاره به فرارسیدن 22 اسفند سالروز فرمان تاریخی امام برای تأسیس بنیاد شهید گفت: روز شهید تا سال 92 فقط در تقویم نمایان بود و جامعه از وجود چنین روزی مطلع نبودند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار نظرسنجی‌های رسمی یک درصد جامعه در سال 92 از چنین روزی مطلع بودند. با برنامه‌های گسترده‌ای که از سال 93 در کشور اجرایی شد، امروز باید 45 درصد از افراد جامعه در سال گذشته از این روز مطلع بودند.

انتهای پیام

captcha