کودکان و نوجوانان همیار محیط‌بانان باشند
کد خبر: 3695287
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

کودکان و نوجوانان همیار محیط‌بانان باشند

گروه فرهنگی ـ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور صرفه‌جویی در مصرف آب را یکی‌از ضرورت‌های جامعه دانست و با اشاره به زحمات زیاد و طاقت‌فرسای محیط ‌بانان، گفت: از کودکان و نوجوانان می‌خواهیم در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کوشا بوده و همیار محیط ‌‌بانان باشند.

به گزارش ایکنا از لرستان، محبت ‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور امروز سه‌شنبه، هشتم اسفند در مراسم اختتامیه جشنواره «پپی»(پروانه) که برای مخاطبین کودک و نوجوان با موضوع محیط زیست در لرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت محیط زیست و لزوم حفاظت آن، گفت: محیط زیست مجموعه‌ای از آب، خاک، هوا و موجودات زنده است و لزوم حفاظت و استفاده بهینه از این عناصر حیاتی امروزه بر کسی پوشیده نیست و برای زندگی بهتر نیازمند حضور گسترده همه اقشار به‌ویژه کودکان و نوجوانان برای پاسداری از این سرمایه‌های خدادادی هستیم.
وی با اشاره به زحمات زیاد و طاقت‌فرسای محیط ‌بانان، افزود: از کودکان و نوجوانان می‌خواهیم در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کوشا بوده و همیار محیط ‌‌بانان باشند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، صرفه‌جویی در مصرف آب را یکی‌از ضرورت‌های جامعه دانست و ادامه داد: باید در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی دقت و حساسیت بیشتری داشته باشیم، چون استفاده ما از این منابع خیلی بشتر از حد معمول است.

کمبود آب؛ بزرگ‌ترین مشکل زیست محیطی کشور

در ادامه این مراسم مهرداد فتحی‌بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: محیط زیست یک بحث کلی است و باید همه اقشار جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان در آن نقش‌آفرینی کنند.
وی کمبود آب را بزرگ‌ترین مشکل زیست محیطی کشور دانست و افزود: هرگونه لطمه به محیط زیست، باعث آسیب به جامعه انسانی خواهد شد.
فتحی‌بیرانوند یکی‌از مهم‌ترین اقدامات در حفاظت از محیط زیست را آموزش و فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان فردای جامعه ما در اولویت هستند و باید توجه بیشتری را نسبت به سنین پایین داشته باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به طرح محیط‌بان کوچک، تصریح کرد: مربیان و مدرسان را با مباحث محیط زیست آموزش داده‌ایم که بتوانند در مدارس این مباحث را ارائه و با انجام این کار فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه حفظ محیط زیست داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha