برخی جایگاه پاسخگو را با مدعی اشتباه گرفته‌اند
کد خبر: 3695306
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
آیت‌الله دری نجف آبادی:

برخی جایگاه پاسخگو را با مدعی اشتباه گرفته‌اند

گروه سیاسی- عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: برخی که تا دیروز مسئولیت داشتند به جای اینکه جواب‌گو باشند، مدعی شده‌اند، این دوگانگی از کجا ناشی می‌شود. البته ممکن است افت و خیزهایی وجود داشته باشد اما اینکه بگوییم دیروز همه چیز خوب بود و امروز همه چیز بد، دور از عدالت و انصاف است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز 8 اسفندماه، در همایش استانی «هشت اسفند؛ روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی» که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد اظهار کرد: شهید مطهری، شهید بهشتی و امام خمینی(ره) نتیجه کلاس‌های تهذیب و اخلاق هستند.
آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: نظام کشور بر اساس سنت و وحی تشکیل شده و انسان در این نظام، خلیفة‌الله است نه سکولار و دنبال هوا و هوس. انقلاب اسلامی برای پیاده کردن اخلاق، بازگشت معنویت به جامعه و مبارزه با استکبار و صهیونیسم شکل گرفت چنین تفکری گوهر گران بهایی است که در غرب و شرق نظیر ندارد.
وی ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت، دنیای سرمایه داری، سوسیالیسم و مارکسیسم هیچ هنری نداشتند اینکه بتوانند انقلابی را بدون پشتوانه شرق و غرب هدایت کنند، این فقط انقلاب اسلامی بود که بدون اتکا به شرق و غرب و تنها با اتکا به ایمان، اسلام و مردم توانست این سر فصل با عظمت را در تاریخ بشریت ایجاد کند.
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: نهادهایی که باید قوانین این انقلاب را در جامعه پیاده کنند خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش اعم از مربیان بویژه مربیان و مشاوران پرورشی هستند البته پیش از این افراد، خانواده نقش مهمی دارد. اگر امروز در جامعه مشکلی وجود دارد به نحوه تعلیم و تربیت بر می‌گردد.
امام جمعه اراک افزود: اگر در تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری واقعی می‌شد کاملاً موفق بودیم و شاید امروز بسیاری از مشکلات را نداشتیم. اگر امروز مفاسد اجتماعی، اقتصادی و جناحی وجود دارد به دلیل بی توجهی به تربیت دینی است مردم ما آزادی غرب و سکولار و مکاتب وارداتی را نمی‌خواهند بلکه وقتی صحبت از آزادی می‌شود منظور آزادی در چارچوب قوانین و دین است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: قطعاً آزادی قلم با هرزه‌گی، فساد و از پشت خنجر زدن فرق می‌کند اسلام دنبال جنگ و قدرت نیست امام خمینی(ره) هم دنبال ثروت و قدرت نبود ما ثروت را برای ملت می‌خواهیم نه برای چپاول، زورگویی و بازی‌های سیاسی. آنچه مهم است سرمایه عظیم اخلاقی و اجتماعی انسان است نه ثروت مادی.
وی تأکید کرد: دانشمندانی چون بوعلی سینا در زمینه‌های مختلف طب، فلسفه و ... خدمت کردند و امروز نوبت دانش آموزان است که به این کشور خدمت کنند، مبادا تبلیغات بی اساس دشمنان یا ضعف‌های داخلی موجب دوری از اهداف متعالی اسلامی شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: برخی که تا دیروز مسئولیت داشتند به جای اینکه جواب‌گو باشند، مدعی شده‌اند، این دوگانگی از کجا ناشی می‌شود. البته ممکن است افت و خیزهایی وجود داشته باشد اما اینکه بگوییم دیروز همه چیز خوب بود و امروز همه چیز بد، دور از عدالت و انصاف است.
وی افزود: اینکه یک عده دنبال انتخابات زودهنگام و انحلال مجلس هستند خلاف قانون است، قانون اساسی وظیفه همه را تعیین کرده و کفایت و عدم کفایت مسئولان نیز در قانون تعریف شده است.نباید با صدور اطلاعیه، جوسازی و تبلیغات سوء همه چیز را بهم بریزیم، هر کاری اصول خودش را دارد و این مساله مهمی است که نظام آموزش‌وپرورش هم باید به آن توجه کند.
آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان گفت: مبادا مربیان آموزش‌وپرورش مشکلات خانوادگی خود را در کلاس بر سر دانش‌آموز خالی کنند نوجوانان به امانت به مربیان سپرده شده‌اند، استان مرکزی باید پایلوت آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهدا و رهبری باشد./انتهای پیام

captcha