حضور جدی حراست وزارت ارشاد برای سلامت کامل آزمون/ رضایت شرکت‎کنندگان از سطح سؤالات
کد خبر: 3695794
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
در حاشیه آزمون سراسری حفظ قرآن مطرح شد؛

حضور جدی حراست وزارت ارشاد برای سلامت کامل آزمون/ رضایت شرکت‎کنندگان از سطح سؤالات

گروه مسابقات ــ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن صبح امروز دهم اسفندماه در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز شد، در حاشیه این آزمون معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد از حضور جدی حراست وزارت ارشاد برای سلامت کامل مراحل مختلف آزمون خبر داد و شرکت‎کنندگان نیز سؤالات مطرح شده در آزمون امسال را نسبت به سال‌های قبل بسیار ساده‌تر اعلام کردند.

حضور جدی حراست وزارت ارشاد برای سلامت کامل آزمون / رضایت شرکت کنندگان از سطح سوالات

به گزارش ایکنا، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، از ساعت 8:30 صبح امروز در سراسر کشور در 410 مرکز آزمون و در دو نوبت، با پیام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغاز شد. در نوبت اول شرکت کنندگان در رشته‌های مربوط به حفظ قرآن کریم و از ساعت 8: تا 9:30 و در نوبت دوم نیز از ساعت 10:30 تا 11:30 در آزمون حضور یافتند.
متن پیام عبدالهادی فقهی‌زاده به شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن به شرح ذیل است؛
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِّیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ»
حضور همه حافظان و قاریان قرآن و درس‌آموزان آسمان معرفت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن عرض سلام و ادب و احترام دارم.
خوشحال و خوشوقتم که تا دقایقی دیگر یکی از رویدادهای بزرگ قرآنی کشور عزیزمان ایران با حضور شما عزیزان آغاز می‌شود.
خوشبختانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت و همکاری معاونت قرآن ارشاد و سازمان اوقاف و امورخیریه هم‌زمان و هماهنگ در بیش از 400 شهرستان کشور و با حضور بیش از 240 هزار نفر برگزار می‌گردد.
هدف اساسی ما از این آزمون، که حرکتی است مبارک برای تبلیغ و ترویج قرآن کریم و مفاهیم و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، تقویت گفتمان قرآنی در سطح عمومی و تخصصی است. ان‌شاالله این فرصت برای عموم علاقه‌مندان قرآن کریم و دل‌باختگان آموزه‌های نورانی آن فرصتی مغتنم باشد که بار دیگر ضمن ابراز عشق و ارادت به آستان شکوهمند کتاب الهی، دانش و معرفت خود را بیش از پیش ارتقا دهند.
برای همه شما عزیزان قرآنی چه حافظانی که آیات نور بر لوح دل آن‌ها نقش بسته و چه جرعه‌نوشان آموزه‌ها و مفاهیم معرفت که شیفته چشمه نورند، توفیق عمل به معارف قرآن را آرزو دارم و برای یکایک آنان از خداوند متعال توفیق روز افزون مسألت می‌کنم.
بر اساس گزارش ایکنا مسئولان برگزار کننده آزمون پیش از این اعلام کرده بودند که در بخش کتبی این آزمون از 241 هزار ثبت نام کننده حدود 170 هزار نفر در حضور دارند و سایر شرکت کنندگان نیز در بخش شفاهی آزمون خود را از روز 12 اسفندماه آغاز خواهند کرد.
در تهران نیز همزمان با سراسر کشور، دو حوزه دانشگاه امیرکبیر و آستان امامزادگان حمیده خاتون(س) و سیدجعفر(ع) میزبان شرکت کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بود.
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد که در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور یافته بود در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران با اشاره به اینکه از برگزاری مشارکتی این آزمون با سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار خرسند است، گفت: در این مشارکت دایره همدلی بسیار گسترده شد و امیدواریم این همدلی بین وزارت ارشاد و سازمان اوقاف بیش از پیش به وجود بیاید. رضایت دو طرفه ووجود دارد و امیدواریم این هم‌افزایی در امور دیگر هم گسترش پیدا کند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به حضور برخی ناظران در این آزمون، افزود: خوشبختانه کمیته علمی آزمون از حدود دو ماه قبل کار خود را آغاز کرد و مانند همه آزمون‌های سراسری با دقت و حفاظت علمی کامل، در حوزه‌های مختلف و زیر نظر متخصصین سوالات طراحی شد و با جرح و تعدیل نهایی به آزمون رسید. امسال برای نخستین بار حراست وزارت ارشاد حضور جدی در آزمون داشت و با سلامت کامل آزمون را به این مرحله رسانده است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: انشاالله در بهار سال 97 و در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نفرات برگزیده تجلیل خواهند شد.
همچنین محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما که برای بازدید در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور یافته بود، نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های قرانی دارای فراوانی جمعیت است همین آزمون حفظ قرآن کریم است که با ادغام دو آزمون ارشاد و اوقاف شکل گرفته است.
وی افزود: اگرچه به لحاظ کمی به خاطر این ادغام شاهد رشد بوده‌ایم، مسئولان این دو نهاد برای افرایش بعد کیفی نیز تلاش‌های بسیار زیادی را به کار بسته‌اند.
محمدزاده در پاسخ به این سوال که رسانه چه حمایتی از این آزمون داشته است، اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌ای با عنوان «مشکات» از بهمن‌ماه شروع به پخش شد که زا شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه سه سیما پخش شد تا پشتیبانی آموزشی خوبی از این آزمون به وجود بیاید.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بیان کرد: هم اکنون که در این مرکز آزمون هستیم، در بیش از پنج نقطه از کشور از جمله قم و اصفهان شاهد انعکاس رسانه‌ای این آزمون هستیم. در این پخش‌ها ضمن انعکاس بخش‌هایی از آزمون به صورت زنده، بسته‌های تولیدی نیز تهیه شده است تا در اسرع وقت پخش شود.
براساس گزارش ایکنا، در آزمون امروز و بر اساس گفت‌وگوهایی که با تعداد زیادی از شرکت کنندگان به عمل آمد، اغلب حاضران در این آزمون از سطح سؤالات مطرح راضی بوده و آن را به استانداردهایی که برای برگزاری چنین آزمونی در سطح کشور لازم است، نزدیک دانستند.
تعدادی از شرکت کنندگان که سابقه چندین سال حضور در آزمون را داشتند نیز در گفت‌وگوهای خود با خبرنگار ایکنا بر طرح ساده سوالات و بدون ایراد و مشکل بودن آنها تأکید کردند و اعلام داشتند که سطح سوالات نسبت به چند سال گذشته بسیار ساده‌تر بوده است.

همچنین، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حمید صابرفرزام، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و تنی چند از مسئولان شهری در حاشیه این آزمون با برگزارکنندگان و شرکت کنندگان گفتگو کردند.
نتایج اولیه این آزمون از روز 11 اسفندماه اعلام خواهد شد. همچنین آزمون شفاهی این آزمون نیز از روز 12 تا 17 اسفند و آزمون آنلاین نیز روز 12 اسفندماه برگزار می‌شود، تا به این ترتیب فرایند آزمون امسال نیز به پایان برسد.

captcha