قرآن، افتخار مسلمانان است
کد خبر: 3695817
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

قرآن، افتخار مسلمانان است

گروه فعالیت‌های قرآنی- امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از افتخارات ما مسلمانان، قرآن است، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در جمهوری اسلامی صورت گرفته، توجه به قرآن است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان صبح امروز پنجشنبه 10 اسفندماه در بازدید از برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در شهر اصفهان حدود 6 هزار قرآن‌دوست با پوشش و حجاب اسلامی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند که حضور این تعداد شرکت کننده، باعث خوشحالی و افتخار است و امیدواریم هر کدام از آنان یک معلم قرآن برای جامعه باشند و دیگران را جذب قرآن کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که در جمهوری اسلامی صورت گرفته، توجه به قرآن است، افزود: قبلا یکی از ایراداتی برادران اهل تسنن به ما می‌گرفتند این بود که ادعا می‌کردند که کشور ما به قرآن توجهی ندارد و یا اینکه تعداد اندکی قاری قرآن در کشورمان وجود دارد. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم که عده‌ زیادی از کودکان و نوجوانان کشورمان در آزمون‌های مختلف با قرآن آموزان و قاریان جهان عرب به رقابت می‌پردازند. این مهم است کسی که زبانش عربی نیست، اما به حدی با قرآن مانوس شده که می‌تواند بهتر از کسانی که زبان‌شان عربی می‌باشد، قرآن را به خوبی قرائت کند.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید ده میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، گفت: خوشبختانه شهر اصفهان در این زمینه به سرعت در حال حرکت است.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از افتخارات ما مسلمانان، قرآن است، زیرا قرآن تنها مخلوق بدون واسطه‌ای می‌باشد که خدا خلق کرده و برهمین اساس با افتخار به همه دنیا اعلام می‌کنیم که کتاب ما کتابی می‌باشد که از طرف خداوند بر مردم نازل شده و خداوند اعلام کرده که هیچ کس نمی‌تواند حتی یک سوره مانند سوره‌های آن بیاورد.

انتهای پیام
captcha