ولایت فقیه کانون قدرت اسلام است
کد خبر: 3696009
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
آیت‌الله کعبی:

ولایت فقیه کانون قدرت اسلام است

گروه معارف- عضو خبرگان رهبری گفت: امروز آمریکا و صهیونیست با تمدن اسلامی برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مشکل دارند. ولایت فقیه کانون قدرت اسلام است و در برابر تمام زیاده خواهی‌های دشمنان مکاتب شرقی و غربی ایستاد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پنجشنبه، ۱۰ اسفند در جمع اساتید حوزه‌های علمیه استان مرکزی در سالن اجتماعات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: از گذشته تا امروز رهبران الهی در برپایی حکومت دینی تلاش کردند، آزادی، کرامت انسانی، برابری و برادری، عدالت و کمال بدون وجود رهبران الهی تحقق پیدا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: بدون استثنا وقتی به رسالت انبیا نگاه می‌کنیم متوجه خواهیم شد که آنها برای خوب بودن و سعادت انسان‌ها فرستاده شدند تمام انبیای الهی بدون استثنا با طاغوت درگیر بودند.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: تحقق بندگی و ارتباط با خدا و مقابله با ظلم، فساد، فقر، گمراهی، بی نظمی و بی عدالتی مأموریت مهم رهبران الهی است. انبیای الهی برای تحقق راحتی مردم، آرامش نداشتند. دین برای جامعه انسانی راحتی دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم اضافه کرد: دین در مقابل مردم نبوده و نیست بلکه عمل به دستورات و احکام الهی سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد. انبیا برای هدایت و حمایت مردم و مقابله با دشمنان مردم آمدند و با دلسوزی سعی بر ایجاد آرامش داشتند. رهبران الهی در مقابل افرادی که به حقوق ملت‌ها دست درازی می‌کنند ایستادند.

تحقق کارکرد دین در گرو وجود رهبر الهی است
وی ادامه داد: امروز نیز رهبران دینی با مفسدان اقتصادی مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند به حقوق ملت تجاوز شود برای تحقق کارکرد دین باید رهبران الهی وارد میدان شوند. کارکرد اجتماعی و سیاسی دین بدون رهبر الهی برای سعادت دنیا و آخرت مردم قابل تحقق نیست.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: همه آحاد جامعه مسئول اجرای دین هستند. مسئولیت اجرای دین مسئولیت سیاسی اجتماعی است. مشرکان به خاطر مناسک و شعائر دینی در برابر دین نمی‌ایستند بلکه آنها از حکومت دینی و برپایی تمدن دینی وحشت دارند. دشمنان اسلام و بشریت با حکومت برخاسته از اسلام ناب مخالف هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز آمریکا و صهیونیست با تمدن اسلامی برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مشکل دارند. ولایت فقیه کانون قدرت اسلام است. ولایت فقیه در برابر تمام زیاده خواهی‌های دشمنان مکاتب شرقی و غربی به ویژه مکاتب لیبرال دموکراسی ایستاد.

اسلام بدون رهبر الهی دچار انزوا می‌شود

وی بیان کرد: رهبری که بر پایه اسلام باشد پیشرفت می‌کند. اسلام بدون رهبران الهی مانند جسم بدون روح است. اسلام بدون رهبران الهی در صحنه اجتماع دچار انزوا و جامعه اسلامی طعمه گرگ‌های گرسنه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کمال، معنویت، رشد و ...همه در گرو رهبری دینی است اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) اطاعت از اهل بیت(ع) را عامل نظم در امورات اجتماعی و حقوقی ملت می‌دانستند. اجرای شریعت در گرو اطاعت از رهبران الهی است.

وی گفت: شناخت و تبیین حقایق دینی، هدایت جامعه به سمت معنویت، زعامت سیاسی اجتماعی و اداره جامعه از جمله کارکردهای رهبران الهی است. در رأس حکومت باید یکی از سه طبقه انببا، اوصیا و علمای دینی باشند. طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب هر جا که به فقه عمل کردیم پیشرفت کردیم و هرجا عمل نکردیم عقب ماندیم. ریشه مشکلات و ناکارآمدی‌ها در جامعه عمل نکردن به فقه و حقوق اسلامی است./انتهای پیام

captcha