دشمنان از کشورهایی حمایت می‌کنند که رنگ انتخابات را به خود ندیده‌اند
کد خبر: 3696040
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
خطیب جمعه بخش کن:

دشمنان از کشورهایی حمایت می‌کنند که رنگ انتخابات را به خود ندیده‌اند

گروه سیاسی ــ حجت الاسلام یحیی صالح‌نیا در بخش از خطبه دوم نماز جمعه این هفته بخش کن گفت: یکی از بازی‌های سیاسی و جریان‌های باطل در عالم این است که به خاطر حمایت‌های معنوی ایران از مردم یمن، علیه ما قطعنامه تصویب می‌کنند و کشورهایی را مورد حمایت قرار می‌دهند که تا کنون رنگ انتخابات را به خود ندیده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ نماز جمعه بخش کن، این هفته، 11 اسفند، به امامت حجت الاسلام یحیی صالح‌نیا درحسینیه سرآسیاب کن برگزارشد. که امام جمعه کن درابتدای خطبه دوم گفت: رمز بصیرت سیاسی این است که انسان جریان‌های سیاسی روز دنیا را خوب شناخته و اسیر بازی‌های سیاسی نشود.
وی افزود: یکی از بازی‌های سیاسی و جریان‌های باطل در عالم این است که به عربستان سلاح می‌فروشند و به خاطر حمایت معنوی مردم ایران از مردم یمن، قطعنامه درشورای امنیّت علیه ما تصویب می‌کنند. همچنین آن‌ها کشورهایی را که رنگ انتخابات به خود ندیده‌اند را حمایت می‌کنند و کشوری که بیشترین انتخابات را داشته، مورد تحریم قرار می‌دهند.
خطیب جمعه کن در ادامه به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در 8 سال دفاع مقدس بودند مادرانی که عکس 4 فرزند برومند شهید خود را جلوی امام قراردادند و وقتی گریه امام را دیدند با سرعت عکس‌ها را جمع کردند و گفتند: «چهار پسرم رو دادم که اشک شما را نبینم…» یا آن خواهری که گفت: تنها پسر من اسیر شده بود، اطلاع پیدا کردم که در اسارت‌گاه شهید شده؛ به امام بگویید که فدای سرتان و اگر باز هم پسر داشته باشم، به جبهه‌ها می‌فرستم .
وی ادامه داد: سرسلسله این مادران با بصیرت، زوج امیرالمؤمنین(ع)، حضرت ام‌البنین(س) است که 4 پسر برومندش در ظهر عاشورا شهید شدند؛ این زن وقتی خبر شهادت فرزندانش را شنید صلابت خود را حفظ کرد تا زمانی‌که خبر حادثه کربلا در مدینه علنی شد.
صالح نیا در ادامه موضوع جایگاه ویژه زن در خانواده و جامعه را مطرح کرد و در این رابطه گفت: زنان خانه‌‌دار امروزه جایگاه دقیق و واقعی خود را یافته‌اند، به‌دنبال مردنمایی نیستند و به شکلی پررنگ هم در ساخت سرنوشت جامعه نقش ایفا می‌کنند، بدون آن‌که مسئولیت اداری و رسمی در ساختار مدیریتی کشور داشته باشند و این بصیرت سیاسی و الگوی صحیح دختران نسل جدید ما است.
وی افزود: این مادران نه متحجران خانه‌نشین و بی‌اطلاع هستند و نه مردنماهای کوی و برزن بلکه با بصیرت به تربیت صحیح فرزندان خود کمرهمت بسته‌اند.
صالح‌نیا ضمن تشکر از بخشدار کن و وزیردفاع از بابت پیگیری مطالبات جدی مردم غرب تهران گفت: از طرح نمایندگان مجلس بابت انتشار اموال مسئولان و مهم‌تر از آن برگرداندن اموال نامشروع به بیت‌المال، حمایت خود را اعلام داشته و آرزوی موفقیت و به سرانجام رسیدن این طرح را دارم.
وی در پایان خطبه دوم بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم پزشکان و داروسازان محترم در روز جمعه برای ویزیت و توزیع دارو بین نیازمندان مشارکت داشته باشند و در این کار خیر و خداپسندانه بیشترسهیم شوند.
بر اساس این گزارش، امام جمعه کن درخطبه اول نماز جمعه گفت: عمده خطاها، اشتباهات، گناهان و بی تقوایی‌ها ،آسیب‌های اجتماعی، مجادلات سیاسی، دروغ‌ها، غیبت‌ها و تهمت‌ها، جدال‌های خانوادگی و طلاق‌ها و رنجیدن‌ها و رنجاندن‌ها از جدی گرفتن دنیا و ناچیز دیدن آخرت است. بنابراین یکی از مهارت‌های اخلاقی، معنوی و رمز عبور از گردنه‌ها و سختی‌های دنیا، توجه به آخرت و بی‌توجهی به دنیا است.

انتهای پیام/

captcha