تربیت یافتگان مکتب قرآن، سعاد‌ت‌مند می‌شوند/ کمک به فقرا از بهترین صدقات است
کد خبر: 3696057
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

تربیت یافتگان مکتب قرآن، سعاد‌ت‌مند می‌شوند/ کمک به فقرا از بهترین صدقات است

گروه اجتماعی- امام جمعه اصفهان گفت: کسانی که در آزمون و سایر برنامه‌های قرآنی شرکت می‌کنند، کسانی هستند که با قرآن بزرگ شده‌اند و تربیت یافته‌اند و قطعا در زندگی دنیوی و اخروی خود سعاد‌ت‌مند می‌شوند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با اشاره به ضرورت رعایت تقوا در بین افراد جامعه، اظهار کرد: شیعیان امیرالمؤمنین(ع) متقی، انسان‌هایی خداترس و اهل تلاش و کوشش بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید فرزندان و اموال شما می‌توانند فتنه ایجاد کنند، افزود: در واقع مال و فرزندان مایه آزمایش و امتحان هستند، در روز قیامت نیز درباره اموال و فرزندان از ما سوال می‌کنند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: براساس روایات کسی که فرزند صالح از خود باقی بگذارد، حتی بعد از مرگ نیز برای او ثواب وجود دارد و پرونده او باز خواهد ماند. برهمین اساس باید برای تربیت فرزندان حتی پیش از تولد به فکر بود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به برگزاری شانزهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اصفهان، بیان کرد: روز گذشته بیش از 6 هزار نفر در شهر اصفهان در این آزمون شرکت کردند و این باعث خوشحالی و افتخار است.

وی ادامه داد: کسانی که در این آزمون و سایر برنامه‌های قرآنی شرکت می‌کنند، کسانی هستند که با قرآن بزرگ شده‌اند و تربیت یافته‌اند و قطعا در زندگی دنیوی و اخروی خود سعاد‌ت‌مند می‌شوند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره سالروز وفات حضرت ام‌البنین، مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: ایشان فرزندان صالحی را تربیت کردند که توانستند به مراتب کمال دست پیدا کنند.

آیت‌الله طباطبیی‌نژاد با بیان اینکه روز شهادت حضرت ام‌البنین(ع)، به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، گفت: اگر مادران و همسران شهدا نبودند، هیچ‌گاه شگفتی‌های شهادت خلق نمی‌شد، برهمین اساس مادران و همسران شهدا باید تکریم شوند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس کمیته امداد، گفت: امام خمینی(ره) توجه ویژه‌ای به مستضعفان جامعه داشتند و به همین دلیل این نهاد را تشکیل دادند تا اقشار ضعیف و مستضعف جامعه مورد حمایت واقع شوند. این نهاد نیز تاکنون توانسته با کمک‌های مرمی، کمک‌های خوبی به فقرا داشته باشد.

وی با اشاره هفته احسان و نیکوکاری، افزود: در روایات آمده هر کار خوبی که به قصد قربت خدا انجام شود، صدقه می‌باشد. قطعا کمک به فقرا نیز از بهترین صدقات است. اکنون که در آستانه عید نوروز قرار داریم باید هوای مستضعفان و فقرا را بیش از پیش داشته باشیم و به آن‌ها توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان به در پیش بودن هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: کاشت درخت کافی نیست، بلکه باید سعی کنیم از درختان و فضای سبز موجود، به نحو احسن نگهداری کنیم.

انتهای پیام

captcha