دشمن، قهرمانِ شکست‌های پیاپی از مردم ایران است
کد خبر: 3696085
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱

دشمن، قهرمانِ شکست‌های پیاپی از مردم ایران است

گروه فرهنگی ـ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه امروز نفس دشمن در سه هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ایران حس می‌شود؛ از هر جا که بر علیه جمهوری اسلامی اقدام خصمانه‌ای انجام شود، آن خاک مدفن آنها خواهد بود، که هیچ نقطه‌ای از محل دفن آنها پیدا نشود، گفت: دشمن ما، قهرمانِ شکست‌های پیاپی از مردم است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در بیست و ششمین یادواره شهدای مسجد جوادالائمه(ع) که شامگاه 11 اسفندماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(ع) و تجلیل از مادران و همسران شهدا، گفت: درباره مادران و همسران شهدا همین بس که به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کنم مبنی بر اینکه «هیچ وقت نشده مادر یا همسر شهید عجز و ناتوانی کند همیشه شجاع و ایثار و مقاومت داشته‌اند.»

خاطرات تلخ از ذهن مردم ایران بیرون نمی‌رود

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم خواسته‌های مردم را که با من در میان گذاشته می‌شود اگر در توانمان باشد، اجرا کنیم و من به عنوان یک سرباز آمده‌ام تا به شما گزارش دهم. بسیاری از خاطرات از ذهن ملت ایران زدوده نمی‌شود. همچون کودتای 28 مرداد با همکاری خیانت آمریکای جهان‌خوار و رذالت پهلوی، واقعه طبس، واقعه انهدام هواپیمای مسافربری ایرباس در خلیج فارس از جمله خاطرات تلخی که از ذهن مردم خارج نمی‌شود. همچنین ترورهای زیاد پس از پیروزی انقلاب تا امروز در بستر خیانت استکبار و عوامل آنها به نام منافقان از جمله مردم‌کشی و مظلوم کشی‌هایی است که دشمن در حق این ملت روا داشت.

در جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی خدا، امام راحل و مردم را داشت

اسماعیلی افزود: مردم ما هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند که در جنگ تحمیلی هشت ساله چگونه رژیم بعث عراق یک ائتلاف ناجوانمردانه را با بیش از سی کشور جهان تشکیل داد و به ما حمله کرد. در حالی که جمهوری اسلامی خدا، امام راحل و مردم را داشت. در این میان خاطرات شیرینی هم وجود دارد که مردم آنها را فراموش نمی‌کنند. مانند انقلاب اسلامی. انقلاب ما، انقلابی غیرمسلحانه بود. اگر مسلحانه بود هیچ گاه مردم در 22 بهمن امسال در خیابان‌ها با مشت‌های گره کرده بر دهان آمریکا نمی‌کوبیدند. انقلاب اسلامی ایران تجلی مودت میان مردم و امام و شهدا بود.

وی ادامه داد: خاطره دفاع مقدس یکی از وقایع ارزشمندی است که از ذهن مردم حتی جوانان که انقلاب، امام و جنگ را ندیدند همیشه می‌ماند. خوزستانی‌ها چشم در چشم دشمن کثیف ایستادگی کردند اما در این ایستادگی مردمان سراسر کشور در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای درگیری در این دفاع حضور داشتند.

شهدا نشان دادند در صف کربلا ماندن نه زمان می‌شناسد و نه مکان

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: شهدا نشان دادند در صف کربلا ماندن نه زمان می‌شناسد و نه مکان. شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ترورهای علمی و هسته ای و مدافعان حرم از دفاع مقدس آنچه را که همه دیده بودند، باقی گذاشتند. صدام کافر در دهه 90 میلادی بر روی زمین با آمریکای جهان‌خوار معاهده امضا کرد اما بیست و چهار سال بعد زیر زمین در ذلت و خواری دستگیر و اعدام شد؛ این نتیجه تفاهم و پیمان با آمریکای جنایت‌کار است. صدام در طول هشت سال دفاع مقدس در چهار مرحله بیش از 60 درصد توان هوایی خود را با کمک کشورهای دیگر تجهیز کرد اما دیدیم که این سرنوشت کسی بود که متجاوز شناخته می‌شود. جمهوری اسلامی با مردم خود دست پیمان داد، تجاوز نکرد و اجازه تجاوز هم نداد، بنابراین این دفاع، دفاع مقدس شد.

وی با اشاره به اینکه در همه عرصه‌ها بیش از 200 هزار شهید تقدیم به انقلاب اسلامی شده و در کشورمان بیش از سه هزار پست مدیریتی و فرماندهی وجود دارد، ادامه داد: یعنی به ازای یک پست تصمیم‌گیری، فرماندهی و مدیریتی بیش از 60 تا 70 شهید تقدیم شده است؛ اگر بگوییم هر مدیر و فرمانده بدهکار خون شهداست، ناروا نیست.

اسماعیلی با اشاره به استقامت پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا گفت: در یادواره‌های شهدای بسیاری شرکت کرده‌ام. خانواده شهدا از وضعیت‌های داخل جامعه نگران هستند اما همیشه چشم در چشم دشمن می‌ایستند.

تاکید رهبری بر دشمن شناسی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چه در دوران ریاست جمهوری و چه در دوران رهبری همواره بر شناخت دشمن تأکید داشتند، ادامه داد: چرا قلیل نفرات در جمهوری اسلامی که همان هم برای نظام زیاد است، می‌گویند تا کی باید گفت مرگ بر آمریکا؟ دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران ایالت متحده آمریکاست که پایین‌تر از 250 سال قدمت دارد و صاحبان اصلی آمریکا یعنی سرخپوستان را از این کشور بیرون کردند و از وحشی‌گری‌های خود فیلم ساختند و این حکومت با خونریزی شروع شد. انقلاب اسلامی ما حکومتی بر پایه مودت بود و ایران ما بیش از دو هزار سال قدمت دارد و دست نیاز خود را به طرف هیچ احدی به جز خدای لاشریک دراز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در بسیاری از کشورها پایگاه نظامی دارد، گفت: پایگاه نظامی یعنی حق حاکمیت نسبی. یعنی سربازان حق تردد دارند. این ماجرا شبیه به کاپیتولاسیون است. داشتن پایگاه نظامی بیانگر آن است که دشمن قابل اعتماد نیست.

اسماعیلی گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دشمن‌شناسی، ما دشمن را خوب می‌شناسیم. دشمن همان است که بنای حکومت خود را بر خونریزی و جنایت گذاشت. آنها به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی و ناامیدی در کشور ما هستند. مسئولینی چون من باید کار و تلاش بیشتری داشته باشیم. نباید جوانان ما ناامید باشند. اولین ناامیدی جوانان فاصله بین خدمتگزارانشان با خودشان است. اگر فاصله را با مردم کمتر کنیم، حرفشان را بشنویم و در بین آنها باشیم، ناامید نمی شوند. جنگ نرم جمهوری اسلامی یک لشکرکشی جهانی است. وقتی که مردم در 22 بهمن، 9 دی، روز قدس، اینگونه در جامعه حاضر می‌شوند، چه پتانسیل فرهنگی بالاتر از این می‌تواند وجود داشته باشد؟ کافیست که گوش به فرمان رهبری باشیم، در این صورت قطعا جوانان ما ناامید نخواهند شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه دشمن در عرصه اجتماعی از همه ابزارها استفاده می‌کند تا مردم و مسئولان را ناامید کند، تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی باعث ناامیدی دشمن می شود.

ارتش و سپاه برای خدمت به مردم با هم رفاقت دارند، اما برای شهادت و شکافتن سینه دشمن رقیب یکدیگر هستند

وی با اشاره به اینکه ارتش و سپاه برای خدمت به مردم با هم رفاقت دارند، اما برای شهادت و شکافتن سینه دشمن رقیب یکدیگر هستند و این رفاقت و این رقابت به معنای وحدت است، عنوان کرد: در عرصه پدافند هوایی، ارتش، سپاه، بسیج و ناجا با برادری به پیش می‌روند. دشمن بداند که ما با یکدیگر متحدیم.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز نفس دشمن در سه هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ایران حس می‌شود؛ از هر جا که بر علیه جمهوری اسلامی اقدام خصمانه‌ای انجام شود، آن خاک مدفن آنها خواهد بود، که هیچ نقطه‌ای از محل دفن آنها پیدا نشود. ما موشک S 373 را با کمک دانشمندانی از دانشگاه‌های کشور با همکاری وزارت دفاع ساخته‌ایم. ما تحریم و دائم‌التهدید هستیم. باید برد موشک‌ها ودستگاه‌های شناسایی خود را بالا ببریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اظهار کرد: در منطقه خوزستان سامانه‌هایی مستقر است که از دیدها نهان است، اما باید بدانیم که اطراف ما چه می‌گذرد. با وحدت همه نیروهای مسلح این کشور هیچ متجاوزی را نخواهد دید. همه ما می‌دانیم دشمن ما، قهرمانِ شکست‌های پیاپی از مردم است.

وی گفت: ما در قضیه گرد و غبار برای خوزستانی ها ناراحتیم اما باید آستین بالا زد، ناراحتی تنها کافی نیست.

انتهای پیام

captcha