پادشاه بحرین در انتظار طرح نتانیاهو برای ایجاد رابطه
کد خبر: 3696149
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

پادشاه بحرین در انتظار طرح نتانیاهو برای ایجاد رابطه

گروه بین‌الملل ـ مارک اشنایر، خاخام آمریکایی پیش‌بینی کرد که تا دوسال آینده شاهد ایجاد روابط دیپلماتیک کامل میان بحرین و اسرائیل باشیم.

ادیت شده؛ پادشاه بحرین در انتظار طرح نتانیاهو برای ایجاد روابط دیپلماتیک

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای اللؤلؤة؛ مارک اشنایر، خاخام آمریکایی حامی عادی‌سازی روابط عرب‌ها با اسرائیل گفت:  انتظار می‎رود در دوسال آینده روابط دیپلماتیک میان بحرین و اسرائیل به صورت کامل برقرار شود و در حال حاضر بحرین و دیگر کشورهای خلیج فارس در انتظار نخستین گام از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای برقراری روابط دیپلماتیک هستند.

وی تغییر دیدگاه‎های خانواده‎های پادشاهی در بحرین، قطر و عربستان نسبت به اسرائیل را مرحله مهم تاریخی توصیف کرده و از نظرات مثبت مقامات بحرینی نسبت به همتاهای اسرائیلی خود خبرداد.

اشنایر همچنین با بیان این که پادشاه بحرین پیش از این، قطع رابطه کشورهای عربی با اسرائیل را محکوم کرده بود، به تلاش حمد بن آل خلیفه به عنوان نخستین حاکم در میان کشورهای عربی برای تروریست خواندن ایران و حزب الله اشاره کرد.

یادآوری می‌شود؛ یک هیئت 17 نفره یهودی با نظارت «مارک اشنایر» که روابط دوستانه‌ای با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دارد، روز پنجشنبه (دهم اسفندماه) در چارچوب فعالیت یک کمپین وارد منامه شد. 

این هیئت یهودی قبل از بازگشت به فلسطین اشغالی با پادشاه بحرین و زاید الزیانی وزیر صنعت، تجارت و گردشگری بحرین دیدارد کرد.

انتهای پیام

captcha