حضور ایکنا در مسابقات قرآن اوقاف از نقاط قوت است
کد خبر: 3696260
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
صالحی نژاد:

حضور ایکنا در مسابقات قرآن اوقاف از نقاط قوت است

گروه فعالیت‌های قرآنی- ناظر مسابقات قرآن اوقاف گفت: طبق تجربه بنده که 6 دوره در کمیته فنی مسابقات بین‌المللی و 10 دوره در مسابقات کشوری حضور داشتم یکی از نقاط قوت مسابقات اوقاف استان مرکزی را حضور ایکنا در محل برگزاری و ارسال اخبار به موقع و دقیق می‌دانم.

محمد صالحی نژاد، ناظر مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به میزبانی استان مرکزی از مرحله کشوری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: میزبانی از مسابقات اوقاف به دلیل منحصربفرد بودن مسابقات تجربه بالایی می‌طلبد، در محله مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات استان مرکزی که بنده به عنوان ناظر حضور داشتم نقاط قوت و ضعفی داشت.
وی ادامه داد: طبق تجربه بنده که 6 دوره در کمیته فنی مسابقات بین‌المللی و 10 دوره در مسابقات کشوری حضور داشتم یکی از نقاط قوت مسابقات استان مرکزی را حضور خبرگزاری ایکنا در محل برگزاری و ارسال اخبار و اطلاع رسانی به موقع و دقیق می‌دانم.
صالحی نژاد ادامه داد: فضای برگزاری مسابقات نیز مناسب بود و همزمانی مسابقات رشته‌های مختلف در سالن‌های مجزا با وجود اینکه کاری بسیار سخت است اما فوق‌ العاده مدیریت شد البته کاستی‌هایی هم بود که انتظار می‌رود در میزبانی سال آینده در مرحله کشوری رفع شود برخی از متسابقین اعتقاد به تبعیض بین متسابقان اراکی و سایر شهرستان‌ها داشتند.
صالحی نژاد با تأکید بر اینکه جدول زمان بندی در مسابقات نقش تعیین کننده دارد گفت: در مرحله استانی استان مرکزی مسابقات حفظ برادران زودتر تمام شد اما در بخش بانوان با ازدحام مواجه بودیم به عقیده بنده قرعه کشی قبل از مسابقات بسیاری از مشکلات زمان بندی را حل می‌کند و دوبار اسم متسابق خوانده و اگر حاضر نشد باید متسابق از مسابقات حذف ‌شود.

صالحی نژاد اظهار کرد: معمولاً 10 تا 20درصد در مسابقات ریزش داریم و فرد منتخب به هر دلیلی شرکت نمی‌کند اما نباید تعداد غائبین از حد معمول بیشتر باشد البته خود قرآن آموز هم باید رعایت کند چنانچه اولین توصیه قرآن تقوا و نظم است، ضمن اینکه برخی از توقعات جامعه قرآنی در بحث مسابقات به جا نیست و بهتر است به جای توقعات بالا کمک کار مسئولان در برگزاری مسابقات باشند.
وی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت برگزاری مرحله کشوری را دارد، اما می‌طلبد انسجام بیشتری بین دستگاه‌ها و نیروهای تخصصی ایجاد شود و جامعه قرآنی وارد میدان شوند تا سال آینده شاهد مسابقات خوبی در این استان باشیم.
صالحی نژاد با اشاره به کار تخصصی ایکنا گفت: خبرگزاری ایکنا مشکلات جامعه قرآنی را بازگو و ریشه‌ای کار کند، یکی از معضلات امروز حوزه قرآن، ازدیاد مسابقات و کمی آموزش و فرهنگ سازی قرآن است، بودجه‌ها به سمت مسابقات رفته البته نمی‌توان منکر تأثیر مسابقات شد اما بهتر است بخش عمده آن به سمت فرهنگ سازی هدایت شود و ایکنا می‌تواند در این بخش بسیار اثرگذار باشد.
ناظر مسابقات قرآن در پایان اظهار کرد: ایکنا به عنوان چشم رصدگر، تمام فعالیت‌های قرآنی را بررسی و نقاط ضعف یا قوت را پوشش دهد. اخبار این خبرگزاری دقیق است و نقدها را به خوبی بیان می‌کند و انتظار داریم بیشتر در این حوزه وارد شود./انتهای پیام

captcha