قرآن در «رامشیر» در «متن» باقی مانده است
کد خبر: 3696543
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

قرآن در «رامشیر» در «متن» باقی مانده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ برخی وقت‌ها در برنامه‌های قرآنی، خودِ قرآن به حاشیه می‌رود، کم رنگ‌ می‌شود، نامش هست؛ ولی خودش نیست؛ اما در رامشیر قرآن در متن باقی مانده است؛ در نگاه‌ها و رفتار بچه‌های قرآنی هست؛ برای همین است که برایشان مهم نیست نامی از آنها برده شود یا نشود. گویا این جمله در ذهن آنها حک شده است: «گمان مبر که آشکار از نهان کاراتر است».

به گزارش ایکنا از خوزستان، روز گذشته 12 اسفندماه آخرین روز از مسابقات قرآن، عترت و نماز قطب دو استان خوزستان بود که شهرستان رامشیر برگزاری آن را به عهده گرفت و طی چهار روز میزبان یک هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر از 13 شهر استان خوزستان بود.

رامشیر میزبان این مسابقات؛ یکی از شهرهای خوزستان است که در 95 کیلومتری اهواز قرار دارد؛ شهری که وقتی صحبت از قرآن و فعالیت‌های قرآنی استان می‌شود نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ به طوری که یکی از اتفاقات قرآنی ماندگار استان خوزستان امروز در رامشیر در حال شکل گرفتن است.

در رامشیر «قرآن» در «متن» باقی مانده است

سال‌هاست نیروهای قرآنی این شهرستان برای اعتلای نام قرآن در فضایی صمیمی، شانه به شانه هم کار می‌کنند و در این فضا نام مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) که به گفته مدیریت آن، فرزند خلف آموزش و پرورش است، پررنگ است؛ تعامل خوبی‌ میان این مؤسسه قرآنی با آموزش و پرورش رامشیر وجود دارد و مسئولان اداره از هیچ کمکی به مؤسسه دریغ نمی‌کنند چرا که شاهد فعالیت صادقانه نیروهای این مؤسسه هستند.

 رامشیر دیروز یکی از جلوه‌های این همدلی را پیش چشم 13 شهر استان خوزستان به نمایش گذاشت. اختتامیه جشنواره قرآن، عترت و نماز قطب دو استان خوزستان با کیفیتی عالی و نظمی کم‌نظیر، فراتر از ظرفیت‌های شهرستانی مانند رامشیر برگزار شد.

در رامشیر «قرآن» در «متن» باقی مانده است

نکته حائز اهمیت در این بین که سعید قنواتی رئیس اداره آموزش و پرورش رامشیر نیز به آن تصریح کرد این است که رامشیر توانایی برگزاری چنین جشنواره‌ای را نداشت. رامشیر شهری است که از نظر زیرساخت‌ها چندان قوی نیست؛ اما با همت عالی و تکیه به نیروی انسانیِ همدل و همفکر این اتفاق خوب و بزرگ در رامشیر افتاد.

چندین ماه بود که حدود 80 نیروی انسانی که از بچه‌های قرآنی همین شهرستان هستند، در تکاپوی برگزاری جشنواره‌ای در شأن کلام وحی و فرزندان قرآنی 13 شهر استان خوزستان بودند. این نیروها با همکاری آموزش و پرورش در این جشنواره تبدیل به 12 کمیته شدند و بار این رویداد قرآنی را متعهدانه و با علاقه به دوش گرفتند و ارزیابی دانش‌آموزانی که در این چند روز مهمان رامشیر بودند، گواه این مدعاست؛ چنان که یکی از دانش‌آموزانی که از بهبهان در این جشنواره شرکت کرده بود، گفت: همه چیز خوب است می‌توانست بهتر باشد؛ اما معلوم است مسئولین اینجا همه تلاششان را برای برگزاری خوبِ برنامه انجام داده‌اند و بهتر از این نمی‌شد.

در رامشیر «قرآن» در «متن» باقی مانده است

 تعدادی دیگر از دانش‌آموزان هم گفتند میزبانی رامشیر عالی است گرچه چند تا از بچه‌ها هم نسبت به فضای خوابگاهی گله‌مند بودند و به اینکه دانش‌آموزان هر شهرستان در یک اتاق مستقر شده‌اند، معترض بودند اما در کل همه چیز را خوب ارزیابی کردند.

رامشیر بدون شک، یکی از الگوهای موفق اجرا در سطح استان خوزستان است

برنامه‌های قرآنی شهرستان رامشیر بدون شک، یکی از الگوهای موفق اجرا در سطح استان خوزستان است و اگر کسی توفیق حضور در این برنامه‌ها را داشته باشد خواهد دید این اتفاق خوب تنها به یک دلیل در رامشیر می‌افتد و آن این است که صحنه‌گردانان و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی این شهر که برای یک برنامه ماه‌ها کار می‌کنند علاقه‌ای به خودنمایی ندارند. در اندیشه آنها و مسیری که پیش رویشان ترسیم کرده‌اند «خودی» در میان نیست، هر چه هست، قرآن است.

در رامشیر «قرآن» در «متن» باقی مانده است

گمان مبر که آشکار از نهان کاراتر است

متأسفانه برخی وقت‌ها در برنامه‌های قرآنی، خودِ قرآن به حاشیه می‌رود، کم رنگ‌ می‌شود، نامش هست؛ ولی خودش نیست؛ اما در رامشیر «قرآن» در «متن»باقی مانده است؛ در نگاه‌ها و رفتار بچه‌های قرآنی هست؛ برای همین است که برایشان مهم نیست نامی از آنها برده شود یا نشود. گویا این جمله در ذهن آنها حک شده است: «گمان مبر که آشکار از نهان کاراتر است».

 در رامشیر «قرآن» در «متن» باقی مانده است

انتهای پیام

 

captcha