رمز سعادت خانواده ها، بازگشت به فرهنگ زندگی فاطمی است
کد خبر: 3696688
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

رمز سعادت خانواده ها، بازگشت به فرهنگ زندگی فاطمی است

گروه معارف - معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت : رمز سعادت و خوشبختی خانواده ها، بازگشت به فرهنگ زندگی فاطمی است.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه مادر، رکن رکین نظام خانواده است، بیان کرد : مادر خانواده به عنوان مرکز و محور تربیت، عاطفه و صمیمیت مطرح است.
وی اظهار کرد : در آموزه های وحیانی و قرآنی در رابطه با عظمت و جایگاه زن، آیات و روایات فراوانی مطرح است که می توان به آیه 97 سوره نحل اشاره کرد که خداوند می فرماید مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً : هرکس از مرد و زن کار نیکی انجام دهد چه مرد و چه زن شرط آن این است که هم عمل صالح انجام دهد و هم مومن باشد ما به او زندگی توام با سعادت می دهیم، و خداوند در این آیه هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده است.
وی گفت : خداوند متعال حتی در برخی آیات بعضی بانوان را به عنوان الگو معرفی می کند، به عنوان مثال آسیه زن فرعون را با اینکه همسرش فرعون کافر است، به خاطر کارهای نیکش به عنوان الگو برای زنان و مردان مثال می زند.
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زندگی امروزی تفاوت های بسیاری با زمان حضرت فاطمه (س) دارد، بیان کرد : شاخص های ارزشی انسان مانند صداقت، وفاداری، محبت و ظرافت زمان پذیر نیستند و زنان در تمام اعصار می توانند از این خصوصیات مهم زندگانی حضرت فاطمه (س) درس بگیرند.
وی با بیان اینکه مادران و زنان در جامعه امروزی می توانند با پیاده کردن گزاره های اخلاقی زندگی حضرت فاطمه (س) در زندگی، راه سعادت را بیابند، گفت : حضرت فاطمه (س) چنان آرامشی در زندگی زناشویی خویش ایجاد کرده بودند که حضرت علی (ع) فرموده اند فاطمه (س) حتی یک بار هم مرا غضبناک نکرد و من هرگاه به فاطمه نگاه می کنم تمام غم و غصه هایم زایل می شود.
حجت الاسلام ارشاد اظهار کرد : رمز موفقیت زندگانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) خدامحوری بود و تمام اختلافات در زندگی امروزی ناشی از اطاعت از هوای نفس و عدم توجه به خواسته های یکدیگر است.
وی گفت : خداوند متعال در آیه 5 سوره تحریم ویژگی های زن نمونه را بیان می کند که ایمان به دین مبین اسلام، مومن بودن، قانتات بودن، فرمانبرداری از همسر، عبادت، اطاعت از خدا و دوری از معصیت، مهربانی و عطوفت و سنخیت با همسر از این جمله است.
انتهای پیام

captcha