3100 طرح به جشنواره جابربن‌حیان ارائه شده است
کد خبر: 3696945
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹

3100 طرح به جشنواره جابربن‌حیان ارائه شده است

گروه اجتماعی - مدیر آموزش و پرورش زرند گفت: 3 هزار و 100 طرح از 139 آموزشگاه برای جشنواره جابربن‌حیان ارائه شده که از این تعداد 355 طرح حاصل تلاش 1 هزار 280 دانش‌آموز به مرحله شهرستانی راه یافتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین کاظمی، مدیر آموزش و پرورش زرند دیروز دوشنبه، 14 اسفند در مراسم افتتاحیه طرح جابربن‌حیان گفت: 3 هزار100 طرح از 139 آموزشگاه ارائه شده که از این تعداد 355 طرح حاصل تلاش 1 هزار 280 دانش‌آموز به مرحله شهرستانی راه یافتند.
وی افزود: نمایشگاه پروژه‌های علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی این شهرستان به مدت یک هفته به معرض نمایش قرار می‌گیرد و پس از داوری‌های انجام شده طرح‌های برتر به مرحله استانی راه می‌یابند.
کاظمی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این طرح 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته 2 گروه 5 نفره در موضوعات مختلف طراحی و آزمایش به مرحله استانی راه یافتند که یک گروه 2 نفره به مرحله کشوری راه پیدا کرد.
مدیر آموزش و پرورش زرند اهداف این طرح را برشمرد و بیان کرد: کیفیت‌بخشی به آموزش و شناخت استعدادهای دانش‌آموزان، ایجاد زمینه تحقیق و پژوهش، تقویت فعالیت‌های گروهی، فراگیری آداب و مهارت‌های زندگی و افزایش اعتماد به نفس در دوران ابتدایی و مشارکت دانش‌آموزان در کار‌های برخی از این اهداف هستند.
حبیب‌الله خنجری، فرماندار زرند نیز در حاشیه این مراسم، با اشاره به اینکه دوران ابتدایی سرنوشت ساز است، گفت: طرح‌هایی مانند طرح جابربن‌حیان در بالا بردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان تاثیر بسزای دارد.
وی خطاب به مدیران و مربیان مدارس شرکت‌کننده در این طرح، بر توجه بیشتر به پتانسیل‌های خلاق دانش‌آموزان تأکید کرد و گافزود: باید همه امکانات به همراه آموزش‌های هدفمند برای آنان مهیا شود.
یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه طرح جابربن‌حیان در قالب 355 طرح پژوهشی با حضور طلا بیگی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، فرماندار و جمعی از مسوولان اجرایی، آموزشی و مربیان در دبستان معلم شهرستان زرند برگزار شد.
انتهای پیام

captcha