تأسیس مجمع ملی قرآن در شارجه
کد خبر: 3697190
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
به دستور امیر این شیخ‌نشین صورت گرفت؛

تأسیس مجمع ملی قرآن در شارجه

گروه بین‌الملل - سلطان بن محمد قاسمی، حاکم شارجه امارات با صدور حکمی، دستور تأسیس مجمع ملی قرآن در این امارت با هدف «اهتمام ویژه به قرآن و ترویج این کتاب الهی» را صادر کرد.

دستور امیر شارجه برای تأسیس مجمع ملی قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اماراتی البیان؛ به موجب حکم(شماره 22 سال 2018) حاکم شارجه، مجمع قرآنی شارجه، از اعتبار و شخصیت حقوقی و ظرفیت قانونی کامل برای رسیدن به اهداف خود برخوردار خواهد بود و از نظر مالی و اداری مستقل است.

مقراصلی این مجمع در شهر شارجه بوده و تأسیس شعبه‌های این مجمع به دستور حاکم شارجه در دیگر شهرهای امارات و برخی کشورها امکان‌پذیر خواهد بود.

مجمع قرآن کریم شارجه با هدف اهتمام به قرآن کریم در اشکال مختلف خطی، چاپی، صوتی و دیجیتال،  حمایت از تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه علوم و مطالعات قرآنی، تقویت و رشد دانش علاقه‌‌مندان و فعالان این عرصه و حمایت از پروژه‌های قرآنی در داخل و خارج از کشور امارات تشکیل می‌‌شود.

جمع‌آوری نسخ خطی قرآنی و نمایش آن، جمع‌آوری اصوات قرآنی و پردازش آن، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در امارات شارجه با همکاری نهادهای مختصص این حوزه، اجرای برنامه‌های علمی تخصصی در حوزه قرآن در سطح ملی و بین‌المللی و انتشار تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه از جمله مأموریت‌های این مجمع خواهد بود.

حمایت و آموزش مربیات قرآنی در کشورهای دیگر، فعال‌سازی بهره‌گیری از نزم‌افزارها و ابزار‌های الکترونیکی برای آموزش قرائت قرآن، حمایت از وسایل آموزش از راه دور قرآن کریم و امضای توافق‌نامه و قرارداد برای همکاری دیگر مجموعه‌های همسو از دیگر فعالیت‌های این مجمع به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha