انتقاد شدید عضو جنبش فتح از خیانت برخی سران عرب
کد خبر: 3697326
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

انتقاد شدید عضو جنبش فتح از خیانت برخی سران عرب

گروه بین‌الملل - عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین خطاب به سران عرب گفت: اگر شما از لباس خیانت بیرون بیایید، آیا امکان احیای تفاهم‌نامه دفاع عربی مشترک برای مقابله با اسرائیل وجود ندارد؟

لزوم مذاکره با ایران به عنوان بزرگترین تهدید برای اسرائیل 

 به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا؛ عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار محمد صالح حسینی(از بنیانگذاران سپاه که در سال 59 به شهادت رسید) با اشاره به شرایط حساسی که امروز امت اسلامی در آن به سر می‌برد و اتفاقات ناشی از توطئه‌های خبیثانه آمریکایی مبنی بر ایجاد اختلافات قومی و مذهبی با هدف ایجاد تفرقه در امت اسلامی و ایجاد بحران در کشورهای اسلامی همچون سوریه، عراق و یمن اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: همه این وقایع نشان از آن دارد که استعمارگران از زمان‌های دور برای امروز برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان این که کسانی که می‎خواهند درگیری عربی ـ اسرائیلی را به درگیری شیعه ـ سنی تبدییل کنند، برده ایالات متحده آمریکا هستند، گفت: این افراد نمی‌توانند ما را از جنگ با اسرائیل منصرف کرده و به درگیری در اینجا و آنجا بکشانند.

زکی با اشاره به این که پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب قوانینی را دال بر پایتختی قدس برای اسرائیل آغاز کرده، افزود: ما به عنوان شهروندان فلسطین احساس می‎کنیم تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس تنها دشمنی با ما نیست بلکه دشمنی با شرافت، کرامت و عزت عربی است.

وی خطاب به کسانی که به اجلاس عرب می‎روند این سؤال را مطرح کرد که آیا اگر شما از لباس خیانت بیرون بیایید امکان احیای توافقنامه دفاع مشترک عربی برای مقابله با اسرائیل وجود ندارد؟

زکی با اشاره به این که فروپاشی قلعه فلسطین به معنای فروپاشی همه دژها است، گفت: من از این که این گونه القا شود که عرب‌ها تنها حرف می‌زنند و هیچ اراده عملی ندارند، می‌ترسم، تاکید کرد:

وی همچنین دشمنی با حزب‌الله را دشمنی با لبنان، فلسطین و همه مقدسات اسلامی عربی توصیف کرد و گفت: ما خواهان گفت‌وگوی کشورهای عربی با ایران براساس حسن همجواری هستیم، چرا که ایران مهم‌ترین خطر و تهدید برای اسرائیل است.

سردار شهید سید محمد صالح قائم مقامی حسینی، از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول روابط خارجی سپاه بود که در سال 1359 به دست عوامل رژیم صدام حسین به شهادت رسید، این سردار شهید در کارنامه جهادی خود، همراهی با امام موسی صدر، مبارزه با رژیم بعث عراق، جنگ رویارو با مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان را دارد.

انتهای پیام

 

captcha