حفظ محیط زیست از ویژگی‎های سبک زندگی اهل‌بیت(ع) است
کد خبر: 3697433
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

حفظ محیط زیست از ویژگی‎های سبک زندگی اهل‌بیت(ع) است

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه درختکاری و حفظ و ارتقای محیط زیست را از مهمترین ویژگی های سبک زندگی اهل بیت(ع) و حضرات معصومین(ع) دانست.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین طاهری امروز در مراسم روز درختکاری در شهرک مهدیه گفت: پیامبر اکرم(ص) کاشتن درخت را اولین صدقه جاریه ذکر کردند؛ سه نکته ای که پیامبر در این زمینه ذکر کردند هر سه مرتبط به محیط زیست است.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) بیان کردند که حفر چاه و تولید منابع آبی و همچنین جاری کردن و احیای قنات نیز از مصادیق صدقه جاریه هستند.
مسئول دفتر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه گفت: همچنین پیامبر اکرم فرمودند که هر کسی درختی بکارد که این درخت به ثمر برسد، تا زمانی که این درخت ،میوه و ثمر دارد خداوند نیز به او پاداش می دهد؛ درخت کاری عنصر بسیار مهمی است.
وی اظهارکرد: سه مسجد در عربستان به نام مسجد شجره یا درخت وجود دارد که با درخت پیوند خورده است؛ همچنین در زندگی حضرات معصومین(ع) نیز مسایل زیست محیطی و درخت کاری نقش بسیار مهمی است.
حجت‎الاسلام طاهری گفت: اگر مثل درختان و شجره طیبه قرآنی باشیم و با دشمنان اسلام باشیم ولو جاسوسان آنها در عرصه های مختلف نفوذ کنیم باید به حضرت زهرایی(س) تمسک کنیم که حیاط خانه خود را نیز با درخت زینت داد و به آن حدیثه الزهرا(س) گویند.
انتهای پیام

captcha