خمس یک نیاز اجتماعی است
کد خبر: 3697452
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

خمس یک نیاز اجتماعی است

گروه اجتماعی - رئیس بنیاد خمس کشور بابیان اینکه خمس واجب مظلوم جامعه است، گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ خمس و استفاده از ظرفیت‌های مختلف آن اهتمام داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی،رئیس بنیاد خمس کشور امروز 15 اسفند در همایش تخصصی احیاء فرهنگ خمس استان سمنان به میزبانی سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان، بابیان اینکه خمس نیاز جامعه است، گفت: خمس در عمق جان مردم واجبی مظلومی محسوب می‌شود که باید باهمت فعالان فرهنگی درراه ترویج آن اهتمام بیشتری داشت.

وی افزود: در روایات مختلف به خمس توجه ویژه‌ای شده است تا جایی که امام رضا(ع) می‌فرمایند «ای مردم با ندادن خمس خودتان را از دعای خیر ما اهل‌بیت(ع) و معصومان(س) محروم نکنید» لذا کسی که خمس نپردازد از محدوده دعای امامان ما خارج است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه وجود مبارک امام عصر(عج) می‌فرمایند «کسی که حق ما را به ما ندهد، آن‌ها در روز قیامت خسرانی بزرگ در انتظارشان است چراکه ما دشمنان آن‌ها هستیم» لذا اهل‌بیت(ع) پناه ما هستند و یکی از برکات نگاه ویژه ائمه(ع) به ما، پرداخت خمس محسوب می‌شود متذکر شد: بعد از بیان حکم خمس، خدای متعال در قرآن فرمود، ندادن خمس به اصل ایمان برمی‌گردید و اگر ایمان به خدا و رسول (ص) داریم باید خمس بپردازیم.

وی بابیان اینکه استقبال فراوان از نشست‌های بنیاد خمس نشان می‌دهد که این فریضه دینی باارزش، یک نیاز اجتماعی محسوب می‌شود، تأکید کرد: بنیاد خمس نشست‌های مراکز استان خود را یک‌بار به میزبانی قم و با سخنرانی آیت‌الله مکارم برگزار کرد که شاهد بودیم مسجد میزبان این همایش حتی جای ایستادن افراد را نداشت و این استقبال پرشور به ما نشان می‌دهد که فریضه اجتماعی، اقتصادی و الهی خمس تا چه اندازه نیاز امروز و همچنین خواست مردم ما است.

امام‌جمعه بندرعباس بابیان اینکه نشست‌های ادواری بنیاد خمس باهدف شناسایی راه‌های ترویج فرهنگ خمس و زکات در مراکز استان‌ها به‌طور مستمر برگزار می‌شود، گفت: باید از ظرفیت به وجود آمده برای بسیج مسئولان و فعالان فرهنگی و در ترویج فریضه خمس بهره کافی را برد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی درباره ضرورت ترویج خمس نیز اظهار کرد: خمس را باید در بین مردم مطرح کرد تا در روز قیامت دچار این پرسش نشویم که آیا مردم می‌دانستند که برکات خمس و ضرورت آن تا چه اندازه است؟ لذا باید در ترویج فرهنگ خمس اهتمام داشت حتی اگر بدانیم در جامعه اثرگذار نباشد. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری مهر

captcha