کاشت نهال صدقه جاریه است
کد خبر: 3697550
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

کاشت نهال صدقه جاریه است

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از کاشت نهال در بقاع متبرکه و امامزادگان این استان خبرداد و گفت: کاشت نهال صدقه جاریه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، اظهارکرد: هفته منابع طبیعی که از روز پانزدهم اسفند ماه هر سال در آستانه بهار طبیعت آغاز می‌شود با برپایی مراسم روز درختکاری در سراسر میهن اسلامی مان، جلوه و فروغ ماندگاری می‌یابد.
وی با اشاره به کاشت نهال در بقاع متبرکه و امامزادگان گفت: این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ درختکاری و توجه بیشتر به توسعه فضای سبز در بقاع متبرکه انجام می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه بقاع متبرکه با پتانسیل‌های معنوی خود می‌توانند تاثیرات ذهنی ویژه‌ای را ایجاد کنند، افزود: در حال حاضر بقاع متبرکه بسیاری در استان البرز قرار گرفته که گنجینه‌های ارزشمند میراث تاریخی، مذهبی تمدن دیرینه به شمار و سیما و منظر کلی آن‌ها در ذهن‌های بسیاری از مردمان ماندگار است.
صالحی تصریح کرد: ساماندهی منظرامامزاده‌ها با حفظ سیمای تاریخی آنها به خصوص در بحث توسعه فضای سبز در تبدیل این اماکن به قطب گردشگری مذهبی نقش بسزایی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه امامزادگان هم به لحاظ موقعیت اقلیمی وجغرافیایی مورد توجه مردم قرار دارند، بیان کرد: همه ساله در روز طبیعت بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص که از ظرفیت‌های لازم فرهنگی، خدماتی و تفریحی وبوستان برخوردارند، میزبان مسافران نوروزی هستند از این رو شایسته است تا فضای مناسب برای زائران و شهروندان تعبیه شود.
این مسئول یادآور شد: به منظور تأمین آرامش وآسایش مردم در استفاده از فضای معنوی و تفریحی بقاع متبرکه و خدمت رسانی بهتر به زائران اقدامات لازم صورت گرفته و آستان مقدس امامزادگان استان البرز از ظرفیت مناسب تفرجگاهی و گردشگری در تمام طول سال برخوردار هستند.
وی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی خاطر نشان کرد: ایجاد فضای سبز در اطراف امامزاده‌ها باعث ایجاد جاذبه برای هموطنان و استقرار آن‌ها در یک محیط امن و با آرامش خواهد بود.
انتهای پیام./

captcha