اراده جدی دولت برای مهار 350 هزار هکتار کانون فوق بحرانی ریزگرد در خوزستان
کد خبر: 3697586
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

اراده جدی دولت برای مهار 350 هزار هکتار کانون فوق بحرانی ریزگرد در خوزستان

گروه اجتماعی ـ استاندار خوزستان گفت: دولت جهت مهار 350 هزار هکتار کانون فوق بحرانی گرد و خاک در خوزستان اراده جدی دارد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم روز درختکاری که امروز سه‌شنبه 15 اسفندماه که در 15 کیلومتری اهواز در یکی از کانون‌های فوق بحرانی گردوخاک (مشرحات) برگزار شد، با دعوت از قشرهای مختلف استان جهت مشارکت در امر مقابله با ریزگردها اظهارکرد: در جهت گسترش نهال کاری در کانون‌های گرد و غبار دستور دادیم تا نگهداری از نهال‌های کاشته شده بر عهده افراد محلی باشد و دولت در ازای آن تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی افزود: دولت جهت مهار 350 هزار هکتار کانون فوق بحرانی گرد و خاک اراده جدی دارد و مقرر شده به مدت 5 سال با تخصیص اعتبارات این کار انجام شود.

شریعتی گفت: درخت نماد صلح، دوستی، آرامش و هم‌زیستی است و این چیزهایی است که باید در جامعه ترویج داده شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: انتظار داریم همه مردم استان بویژه نخبگان و حتی ساکنان مناطق روستایی و محلی که در مجاورت کانون‌های گرد و غبار قرار دارند ما را همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که فرصت نهال کاری کوتاه است انتظار می‌رود همه نهادهای رسمی و غیر رسمی و مردم همکاری داشته باشند تا این معضل را که امروز به دغدغه اصلی مردم خوزستان تبدیل شده، مرتفع کنیم.

شریعتی با اشاره به موانع محلی در اجرای پروژه مقابله با ریزگردها عنوان کرد: نمی‌شود دولت وارد کار شود و افراد محلی مانع کار باشند؛ همه بویژه روستاییان باید در به ثمر رسیدن نهال کاری مشارکت کنند زیرا در بلندمدت زمین‌های نهال کاری شده از حالت کانون گرد و خاک خارج شده و به چراگاهی برای دام‌هایشان تبدیل می‌شود.

به گزارش ایکنا، رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولان استان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و مدارس در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha