درختکاری، صدقه جاریه است
کد خبر: 3697610
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

درختکاری، صدقه جاریه است

گروه اجتماعی- امام جمعه اصفهان گفت: سفارش من به مردم این است که برای خودشان درخت بکارند و آن را حفظ کنند چرا که انسان به هوای خوب و اکسیژن نیاز دارد و درخت آن را تأمین می‌کند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان در مراسم روز درختکاری که در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد، با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که هر سال یک درخت غرس می‌کنند؛ امیدوار هستم که همه مردم همانند ایشان درخت بکارند و به فرزندانمان سفارش کنیم که اهل درختکاری و حفظ آن باشند.

وی با بیان اینکه درختکاری، صدقه جاریه است، افزود: در روایتی آمده است که ثواب کاشت درخت پس از مرگ انسان به او می‌رسد و پرونده اش باز می‌ماند؛ اگر انسان، حیوان و یا پرنده‌ای از سایه و میوه آن درخت استفاده کند همچنان ثواب پای انسان نوشته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه فرهنگ مردم باید به گونه‌ای باشد که فضاهای سبزی شهری و غیر از آن را نگهداری کنند، بیان کرد: توصیه می‌کنم که مردم در خانه‌ها نیز فضای سبز داشته باشند چراکه سبب نشاط انسان می‌شود، هوا را تصفیه می‌کند به ویژه درختانی که برگ پهن دارد.

وی بیان کرد: اگر درخت نبود اکسیژن موجود در روی کره زمین، بیش از 8 روز برای بشر و موجودات آن کفایت نمی‌کرد؛ بنابراین درخت نعمت الهی  و تنفس همه موجودات زنده به آن وابسته است، ان شاء الله نعمت‌های خداوند را بشناسیم و آن را قدر بدانیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه استان اصفهان، استان کم آبی است، گفت: هر چه درختانی که به آب کمی نیاز دارند کاشته شود بهتر است، از سوی دیگر می‌توان برای بعضی زیباسازی‌ها از چمن مصنوعی استفاده کرد و آب را به درختان اختصاص داد.

وی در پایان افزود: سفارش من به مردم این است که برای خودشان درخت بکارند و آن را حفظ کنند چرا که انسان به هوای خوب و اکسیژن نیاز دارد و درخت آن را تأمین می‌کند.

انتهای پیام

captcha