توزیع بیش از 3 میلیون واحد خونی در بیمارستان‌ها/ دعوت مردم برای اهدای خون تا روزهای پایانی سال
کد خبر: 3697630
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
حاجی بیگی بیان کرد:

توزیع بیش از 3 میلیون واحد خونی در بیمارستان‌ها/ دعوت مردم برای اهدای خون تا روزهای پایانی سال

گروه سلامت: سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به توزیع بیش از 3 میلیون واحد خونی در بیمارستان‌ها، خواستار حضور مردم در روزهای پایانی سال در مراکز انتقال خون برای اهدای خون شد.

توزیع بیش از 3 میلیون واحد خونی در بیمارستان‌ها/ دعوت مردم برای اهدای خون تا روزهای پایانی سال
بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با ایکنا؛ از توزیع بیش از ۳ میلیون واحد خونی و فرآورد‌های آن خبر داد.
وی تصریح کرد: طی یازده ماه سال جاری ۳ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد خون و فرآورده خونی شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما درمراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد.
وی افزود: میزان توزیع گلبول قرمز فشرده یک میلیون و ۸۲۰ هزارو ۳۳۵ واحد و میزان پلاکت توزیع شده ۸۷۶ هزار و ۹۶۲ واحد بود. همچنین در این مدت ۶۳۷ هزار و ۴۱۸ واحد پلاسما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است.
سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین در مورد گروه‌های خونی اهدایی طی مدت یاد شده عنوان کرد: سه درصد از خون‌های اهدایی از گروه A- و ۲۷ درصد آن از گروه A+ بود. همچنین دو درصد از خون‌های اهدایی از گروه B-و ۲۱ درصد آن از گروه B+، یک درصد این خون‌ها از گروه AB-، و ۷ درصد از گروه AB+، ۵ درصد از گروه O- و ۳۴ درصد بقیه متعلق به گروه O+ بوده اند.
 حاجی بیگی ادامه داد: ۸۹ درصد خون‌های اهدایی ازگروه‌های مثبت و ۱۱ درصد بقیه از گروه‌های منفی بوده اند.
وی ضمن تقدیر از همه شهروندانی که با اهدای خون خود برای نجات جان شهورندان اقدام می‌کنند عنوان کرد: همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کم می‌شود و مراکز انتقال خون با کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های آن مواجه می‌شوند در کلان شهر‌ها به خاطر ارجاع بیماران و افزایش عمل‌های جراحی بخصوص در روز‌های پایانی سال این کاهش محسوس‌تر است.
مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از شهروندان خواست تا هنگام اهدای خون کارت ملی همراه داشته باشند و تاکید کرد: سن اهدای خون در کشور ۱۸ سال تا ۶۰ سال است و آقایان در سال ۴ بار و خانم‌ها در سال ۳ بار می‌توانند خون اهداکنند به شرطی که بیش از ۵۰ کیلو گرم وزن داشته باشند.
انتهای پیام/
captcha