مردم باید با زبان نرم و دوستانه به امر به معروف و نهی از منکر دعوت شوند
کد خبر: 3697664
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

مردم باید با زبان نرم و دوستانه به امر به معروف و نهی از منکر دعوت شوند

گروه معارف- رئیس کانون مداحان استان کردستان گفت: استفاده از کلمات و سخنان سنگین در راستای ترویج معروفات پسندیده نیست و مردم باید با زبان نرم و دوستانه به این مهم دعوت شوند و کسانی برای تذکر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند که خودشان مورد قبول مردم قرار گیرند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حشمت‌الله حنیفی، رئیس کانون مداحان استان کردستان شامگاه دیشب، 15 اسفندماه در شورای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن کوثر مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج دهیم باید ابتدا از خود و خانواده‌هایمان شروع کنیم بعد به میان مردم و جامعه ورود پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه ترویج معروفات در جامعه نیازمند آموزش این مهم به جوانان و نوجوانان است، افزود: اگر والدین فرزندان خود را منکرات و معروفات جامعه آشنا کنند کم کم دامنه این مهم در جامعه گسترده خواهد شد.
رئیس کانون مداحان استان کردستان عنوان کرد: استفاده از کلمات و سخنان سنگین در راستای ترویج معروفات پسندیده نیست و مردم باید با زبان نرم و دوستانه به این مهم دعوت شوند و کسانی برای تذکر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند که خودشان مورد قبول مردم قرار گیرند.
وی با اشاره به نزدیک بودن مراسم چهارشنبه‌سوری در استان کردستان اعلام کرد: این مراسم هر سال توسط مردم برگزار می‌شود اما متاسفانه هر ساله شاهد تلفات و زخمی‌هایی در راستای این برگزاری آن بوده‌ایم.
حنیفی بیان کرد: باید با برگزاری برنامه‌هایی شاد و مفرح زمینه کاهش خطرات ناشی از آتش‌بازی چهارشنبه آخر سال را فراهم کرد و برنامه‌ای ارائه شود که مورد استفاده اقشار مختلف در سنین مختلف قرار گیرد.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این جلسه به گزارشی از فعالیت‌های هیئات مذهبی استان در حوزه امر به معروف پرداخت و گفت: سال گذشته چهار همایش امر به معروف و نهی از منکر در استان برگزار شد.
نورعلی خزاعی عنوان کرد: همچنین در آستانه عید نوروز سال گذشته هیئات مذهبی استان با کمک‌های مردمی پنج زندانی را آزاد کردند و اگر امسال نیز شورای امر به معروف همکاری نماید در همین راستا اقدام به آزادسازی تعدادی زندانی و خوشحال خانواده‌های زندانیان خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی فرهنگی بتوانیم زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از چهارشنبه سوری و عید را پایین آوریم، یادآور شد: تعدادی از قنادی‌های سطح شهر نیز در آستانه عید اقدام به تهیه شیرینی‌هایی با اشکال بابانوئل دارند که این مهم در ترویج فرهنگ بیگانگان به مردم دخیل است و باید مراقب این آسیب‌ها بود.
انتهای پیام

captcha