اجرای طرح آرامش بهاری در 15 بقاع متبرکه استان کردستان
کد خبر: 3697665
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

اجرای طرح آرامش بهاری در 15 بقاع متبرکه استان کردستان

گروه معارف- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح آرامش بهاری در 15 بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: طرح آرامش بهاری طرحی است که براساس آن به زائران نوروزی حاضر در جوار بقاع متبرکه و امامزاده‌ها خدمات‌رسانی می شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان شامگاه دیشب، 15 اسفندماه در شورای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن کوثر مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، نیز از اجرای طرح آرامش بهاری در 15 بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: طرح آرامش بهاری طرحی است که براساس آن به زائرانی که نوروز در جوار بقاع متبرکه و امامزاده‌ها حضور پیدا می‌کنند، خدمات‌رسانی می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح چند سالی است که در سطح کشور و در استان کردستان اجرای می‌شود، افزود: طرح بهاری در سال‌های گذشته مورد استقبال مردم و زائران بقاع متبرکه استان کردستان قرار گرفت.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اهداف اجرای طرح آرامش بهاری بیان کرد: طرح آرامش بهاری در راستای تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین ارتقای سطح فکری زائران و مسافران برگزار می شود.
وی عنوان کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه 97 ادامه دارد و مسافران نوروزی و خانواده‌هایی که بخواهند سال جدید خود را در کنار بقاع متبرکه و امازمادگان آغاز کنند می‌توانند از فضای معنوی بقاع متبرکه بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام عباسپور همچنین ترویج فعالیت‌های دینی و فرهنگی ویژه ایام نوروز در مناطق روستایی را نیز از برنامه‌های این اداره‌کل خواند و گفت: در صورت نیاز غرفه‌های شورای امر به معروف نیز در بقاع متبرکه استان برپا خواهد شد و شورای امر به معروف می‌تواند نیروهای خود را در این غرفه‌ها مستقر کند.
وی اعلام کرد: مبلغین ما در بقاع متبرکه ترویج امر به معروف و نهی از منکر را در دنور کار خود قرار می‌دهند و سعی و تلاش بر این است تا این فریضه الهی در جامعه ترویج یابد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان یادآور شد: در تمامی شهرهای استان کردستان به ویژه شهرهای سنندج، قروه و بیجار بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام عید میزبان زائران و مسافران نوروزی خواهند بود تا در قالب طرح آرامش بهاری از فضای معنوی این اماکن بهره‌مند شوند.
یادآور می‌شود؛ در این جلسه اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را برای ترویج هرچه بهتر امر به معروف در جامعه اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha