حجاب، محور هجوم دشمنان در فتلگاه فرهنگی کشور شده است/ اره‌کارهای ارتقاء حجاب
کد خبر: 3697704
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
استاد حوزه:

حجاب، محور هجوم دشمنان در فتلگاه فرهنگی کشور شده است/ اره‌کارهای ارتقاء حجاب

گروه اجتماعی ــ نویسنده و پژوهشگر حوزوی، حجاب را از مهمترین سیبل‎های دشمن در مواجهه فرهنگی و اعتقادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و راه‌کارهایی برای ارتقاء فرهنگ حجاب ارائه کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین حجت‎الله سروری در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: امروز مدیریت واجرایی کردن و حتی مدل جنس فتنه فرهنگی دشمنان این مرز و بوم تفاوت کرده است و به سرعت وشدت برای به مسلخ کشیدن و عبور از ارزش ها و خط قرمزهای و تضعیف پایه های اعتقادی جامعه اسلامی توسط فریب خوردگان و معاندین داخلی و خارجی با هزینه های میلیارد دلاری شبانه روز با تمام امکانت رسانه ای خود در حال تلاش هستند.
وی افزود: دیوید کیو، مامور سابق سازمان سیا بیان می‎کند که مهم‎ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم و یکی از اهدافی که دشمنان این انقلاب برای کمرنگ کردن وبی ارزش کردن آن همت گمارده اند چادر این نماد تمام عیار عفاف و حجاب است.
وی اظهارکرد: یکی از مشاوران و جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود است که می گوید:«ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گلدار تبدیل کنیم، چادر توری و گلدار زنان مسلمان را به مانتو تبدیل کنیم! مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین، تنگ و خیلی کوتاه، و اکنون از حجاب یک زن مسلمان فقط یک روسری مانده است.»
وی گفت: یکی از مصادیق بارز قتلگاه فرهنگی در کشور ما اشاعه فساد به سبک اندلسی واقدام به مخالفت علنی با دستور خدا در قرآن، مبنی بر وجوب حجاب با تعیین اندازه حجاب زن، کمپین چهارشنبه سفید با حضور بدحجاب ها با لباس و روسری سفید در خیابان و...؛ البته شیوع این بی حجابی در کشور در اثر خواب بودن چندین دهه متولیان ومسئولان فرهنگی و مذهبی کشور، شکل گرفته است.

وی افزود: یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت: هر زن چادری در کوی و برزن ایران به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست کنیم.
سروری اظهارکرد: دراین فتنه جدید، در صدد نفی و مخالفت آشکار با حجاب در قرآن هست و تبلیغ اختیاری بودن حجاب، که متاسفانه برخی افراد بی اطلاع از قرآن وبدون توجه به تبعات آن به این مساله دامن زده و پذیرفتند؛ غافل از این که معاندین دارند بی حجابی را به دختران و زنان جامعه ما تحمیل می کنند.
وی گفت: تبیین فلسفه حجاب وکارایی ودستاورهای روحی وروانی این مساله در بستر جامعه و تفسیر آیات حجاب و وجوب حجاب در قرآن نیاز به یک جهاد فرهنگی همگانی دارد.
نویسنده و پژوهشگر اجتماعی بیان کرد: در این میان صدا و سیما نباید خود به نوعی، پرچم دار و پیش قراول ترویج و اشاعه بدحجابی و بی حجابی قرار بدهد و باید به عنوان دانشگاه عمومی جامعه نقش مؤثر و تعیین کننده در کاهش بدحجابی و بی حجابی و اشاعه داشته باشد.
وی گفت: در تمام اماکن فرهنگی کشور با کمک گرفتن از نخبگان حوزوی و دانشگاهی وامامت نماز جمعه کل کشور گرفته تا بقاع امامزادگان و کانون های مختلف و فرهنگسرای های هر منطقه به صورت منسجم و گسترده و فضای مجازی و حقیقی تنها اقدام به روشنگری و تبیین این فریضه الهی بشوند.
نویسنده کتاب اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اصلی‌ترین فلسفه حجاب که در قرآن کریم به آن تصریح شده است، خوب (انسان ارزشی) معرفی شدن زن و نیز مصون و محفوظ ماندن او از تمامی ابتلائات و مضرات بدحجابی می‌باشد.
کارکردهای حجاب در جامعه
سروری بیان کرد: حجاب می تواند دستاوردهای خوبی برای جامعه داشته باشد؛ نخست اینکه با رعايت اصل حجاب و پوشش در محيط بيرون از خانواده، حريم زن و شوهر حفظ مي شود و خانواده داراي ثبات خواهدشد.
وی افزود: نکته دوم اینکه اثري كه حجاب و عفت ورزي در جامعه به وجود مي آورد، ايجاد آرامش رواني و دوري از التهابات دروني بین افراد جامعه است.
وی اظهارکرد: سوم اینکه حفظ كرامت و شخصيت زن به وسيله حجاب و پوشش است؛ گوهر گرانبها و زيبا و پرقيمتى چون زن وقتى در صندوق الهى حجاب قرار داشته باشد، از دستبرد دزدان، و غارتگران، و آلودگان به لجن معصيت و گناه در امان خواهد بود.
وی گفت: چهارم اینکه حفظ سلامت روحی وجسمی زن. نبود پوشش مناسب زنان و به دنبال آن بي بند و باري ولجام گسيختگي جنسي علاوه بر اثرات روحي و رواني، پيامدهاي جسمي زيادي را به دنبال دارد.
این نویسنده و پژوهشگر حوزوی اظهارکرد: نکته پنجم اینکه مهم ترين اثر حجاب و دوري ازفرهنگ برهنگي كه امروزه به صورت يك بيماري رواج مي يابد، حفظ استحكام و استواري جوامع است تا جايي كه بي حجابي و گسترش برهنگي در كشورهاي اسلامي، ومقابله با يكي از ابزارهاي مهم بيگانگان در سيطره و تسلط بر كشور است.
وی گفت: از مهم‌ترین دلایل عقلی محض برای پوشش زنان، همان است که خداوند متعال به صورت قالب کلی بیان نموده است و البته انسان می‌تواند و باید که تعمیم دهد و مصادیق متفاوت آن را خود دریابد.
وی بیان کرد: خداوند می‌فرماید: «شناخته شدن به نیکی» و نیز «محفوظ ماندن از آزار» از دلایل کلی ضرورت پوشش است؛ «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً» الأحزاب - 59 اى پيامبر! به همسرانت، و دخترانت و زنان مؤمنين، بگو تا جلباب (روپوش‌‌های) خود پيش بكشند، این برای شناخت‌ آنها (به عفاف، پاکی، فضیلت، مسلمانی، کمال و ...) نزدیک‌تر است، پس در نتيجه اذيت نمى‏بينند، و خدا همواره آمرزنده رحيم است‏.
وی تصریح کرد: بي حجابي پديده اي است اجتماعي كه براي رسيدن به عوامل و علل آن بايد با نگاهي اجتماعي مسائل و زمينه هاي آن راكاويد؛ که شامل عناصری چون عنصر دگرگوني ارزش ها، الگوهاي نا هنجار، خلأ هاي دروني،وگاهی نیز از روی لجاجت و کمبود اعتقادات و باورهای دینی است.
پیشنهاداتی در باب ارتقای فرهنگ حجاب
وی بیان کرد: در این عرصه پیشنهاداتی نیز مطرح است که شامل تعریف استانداردهای فرهنگی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف منطبق با فرهنگ دینی و ملی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ترویج الگوهای مناسب پوشش اسلامی توسط نهادهای الگو ده؛ اصالت بخشی به فرهنگ عفاف از طریق محصولات متنوع فرهنگی، هنری متناسب و رفع اشکالات قانونی در نحوه تولید،‌ توزیع و عرضه پوشاک داخلی و خارجی است.
وی گفت: ارزیابی دقیق از اجرای طرح‌ها توسط دستگاه‌های فرهنگی، انتظامی و قضایی برای مقابله با مظاهر بدحجابی و یافتن راهکارهای مناسب توسط کمیته توسعه و ترویج فرهنگ عفاف، انجام سیاست‌های تشویقی درباره مدیران و کارگزارانی که در محیط کار خود اصول عفاف و پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تهیه کتب، نشریات و تولیدات علمی - فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ عفاف و پاسخگویی به شبهات موجود در مورد آن از دیگر راه‌کارهای این عرصه است.
انتهای پیام

captcha