نیاز وافر جامعه به شناخت زندگی پاکان/ در معرفی انسان‌های نمونه تاریخ کوتاهی کرده‌ایم
کد خبر: 3697764
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی مطرح کرد:

نیاز وافر جامعه به شناخت زندگی پاکان/ در معرفی انسان‌های نمونه تاریخ کوتاهی کرده‌ایم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در بخشی از پیام آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی به همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان» آمده است: «اهمیت برگزاری این همایش‌ها از آنجا معلوم می‌شود که جامعه ما نیاز وافر به معنویت و درک حقایق و شناخت راه و رسم زندگی پاکان دارد».

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر حسینی، نماینده آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی امروز، 16 اسفندماه در همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان» که در محل پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر برگزار شد، به قرائت پیام شان به همایش ملی «ریحانةالنبی» پرداخت.
در این پیام آمده است: «سلام و رحمت الهی بر شما عزیزان شرکت کننده در همایش باشکوه ریحانةالنبی و سلام بر فاطمیون و کسانی که آن حضرت را در زندگی خود الگو قرار داده‌اند.  
از برگزارکنندگان این همایش مقدس که به مناسبت ولادت بانوی بزرگ جهان بشریت، اولین مدافع راستین راه ولایت و امامت حضرت صدیقه طاهره با اخلاص تام و تمام و نیت پاک و با جدیت کامل در بارگاه مقدس فاطمی عرض ادب و چاکری دارند تشکر ویژه دارم.
اهمیت برگزاری این همایش‌ها از آنجا معلوم می‌شود که جامعه ما نیاز وافر به معنویت و درک حقایق و شناخت راه و رسم زندگی پاکان دارد. در اجتماعی که مادیت و مظاهر دنیوی و جاه‌طلبی ظلم و ستم و زورگویی و استبداد و استکبار بر صداقت و راستی وهدالت و حق پرستی غلبه پیدا کرده است برای نجات این جامعه راهی غیر از شناخت پیشوایان راستین و رهبران معصوم نیست.
بشر امروز اگر بخواهد خودش را از این وضعیت اسفبار نجات دهد باید راهی انتخاب کند که در آن مکارم اخلاق و صفات حمیده و خصایص تسلی‌دهنده انسانی حاکم باشد و امروز ما و شما همه مسئول هستیم چرا که در معرفی باقی انسان‌های نمونه تاریخ کوتاهی کرده‌ایم اگر جامعه، زهرای اطهر را واقعا بشناسد و اگر زندگی علی مطهر را الگوی رفتاری خود قرار دهد و اگر فرهیختگان و دانشمندان ما نهج‌البلاغه امیرالمومنین و خطبه فدکیه فاطمی را بارها و بارها قرائت کنند و از معارف والای آن بگویند و بنویسند نورانیت مضاعفی جامعه را فرا می‌گیرد و دل‌ها را روشن و اندیشه‌ها را پاک و مطهر خواهد کرد.
کوتاه سخن آنکه لو علم الناس محاسن کلامنا لاتبعونا، زیبایی‌های کلام معصومین را به دیگران ابلاغ کنید و حقیقت اسلام که پیامبرش رحمت اللعالمین است را برای جهانیان تبیین کنیم تا ملت‌ها بدانند که ما به غیر از صلح و صفا و صمیمیت برای همه چیز دیگری نمی‌خواهیم.
در پایان از ارواح مطهره اولیای الهی به ویژه حضرت صدیقه طاهره استمداد می‌طلبیم که راه و روش رسیدن به کمال و سعادت را انتخاب کرده و با عنایت حضرت ولیعصر(عج) پیرو واقعی آن ذوات مقدسه باشیم».
انتهای پیام

captcha