واکنش نخست‌وزیر سریلانکا به خشونت علیه مسلمانان
کد خبر: 3697860
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

واکنش نخست‌وزیر سریلانکا به خشونت علیه مسلمانان

گروه بین‌الملل ـ رانیل ویکره مسینگه، نخست‌وزیر سریلانکا اقدامات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه علیه مسلمانان در شهر «کندی» این کشور را محکوم کرد.

واکنش نخست‌وزیر سریلانکا به آشوب بودائی‌ها علیه مسلمانان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ رانیل ویکره مسینگه، نخست‌وزیر سریلانکا در واکنش به اقدامات خشونت‌‌آمیز اخیرا بوداییان سینهالی علیه مسلمانان، ضمن محکوم‌کردن این اقدامات متعهد شد که اقدامات بیشتری برای کنترل این اقدامات خشونت‌آمیز اتخاذ کند.

مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهور سریلانکا نیز روز سه‌شنبه(15 اسفندماه) وضعیت فوق‌العاده‌ای هفت را با هدف توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان وضع کرد. این تصمیم پس از آن وضع شد که گروهی از بوداییان سینهالی، منازل و مغازه‌های متعلق به مسلمانان را مورد حمله قرار دادند.

این در حالی است که پلیس سریلانکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: با وجود اجرای وضعیت فوق‌العاده برای برقراری صلح در این کشور آشوب‌گران بودائی به مساجد و مغازه‌های مسلمانان این کشور حمله‌ور شدند.

یادآور می‌شود، خشونت‌ها علیه مسلمانان از یکشنبه شب(13 اسفندماه) و در پی مرگ یک جوان بودایی در جریان درگیری میان بوداییان سینهالی با گروهی از مسلمانان شدت گرفته است. کشور سریلانکا 20 میلیون نفر جمعیت دارد که بودائیان این کشور 75 درصد و مسلمانان 9 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha