بزرگداشت مقام حضرت زهرا در پردیس سینمایی سنگال
کد خبر: 3697961
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
عصمتی به ایکنا خبر داد؛

بزرگداشت مقام حضرت زهرا در پردیس سینمایی سنگال

گروه بین‌الملل - دومین همایش «فاطمه زهرا(س)، سرور زنان جهان» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) امروز(17 اسفندماه) به همت رایزنی فرهنگی ایران در پردیس سینمایی داکار برگزار می‌شود.

گرامیداشت روز زن در پردیس سینمایی سنگالسید‌حسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: این همایش با همکاری تجمع زنان دانشگاهی سنگال در مجموعه سینمایی «عثمان صامبن» داکار برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش یکصد نفر از زنان ایرانی، لبنانی و سنگالی از نهادها و مراکز گوناگون به ویژه از مؤسسات زنان سنگال مانند مؤسسه «اسلام، زن و توسعه»، مؤسسه زنان آفریقایی برای توسعه و زنان تعدادی از رهبران طرق صوفیه سنگال و هیئتی از وزارت امور زنان سنگال حضور خواهند یافت.

عصمتی تصریح کرد: در همایش داکار همسر سفیر ایران در سنگال، حاجیه مونا و احلام یونس از اساتید جامعة المصطفی(ص) العالمیه و همچنین خانم کرونیان، رئیس تجمع زنان دانشگاهی سنگال و نماینده وزارت آموزش عالی این کشور سخنرانی‌هایی با موضوع معرفی شخصیت حضرت زهرا (س)و جایگاه زن در سنگال خواهند داشت.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: با توجه به همزمانی این مناسبت با سالروز تولد امام خمینی(ره)، احلام یونس از اساتید جامعة المصطفی(ص) درباره شخصیت علمی عرفانی امام(ره) سخنرانی و «مریم سی» رئیس مؤسسه اسلام زن و توسعه سنگال نیز به نمایندگی از کانون نویسندگان سنگال شعری در وصف حضرت زهرای مرضیه(س) قرائت می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: زهرا سادات عصمتی هم دکلمه‌ای به دو زبان فرانسوی و عربی در وصف شخصیت حضرت زهرا(س) خواهد داشت و در ادامه فیلمی مستند درباره جایگاه زن در ایران به نمایش در می‌آید.

سیدحسن عصمتی در پایان گفت: در حاشیه همایش نمایشگاه مساجد و طبیعت، تاریخ و شهرهای ایران از آثار داریوش محمدخانی، هنرمند اعزامی ایران به سنگال برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در قالب عکس با فرهنگ ایرانی اسلامی بیشتر آشنا خواهند شد.

انتهای پیام

captcha