مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند طراحی راهکاری جدید است
کد خبر: 3697981
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند طراحی راهکاری جدید است

گروه فضای مجازی: رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید راهکاری جدید طراحی کرد چراکه آسیب های امروز پیچیده و متفاوت هستند،

به گزارش ایکنا منطقه کردستان، علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان امروز 16 اسفندماه در نشست مشترک علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان اظهار کرد: آسیب های اجتمای و کجروی‌ها را باید آسیب شناسی کرده و خاستگاه اختلالات را باید شناسایی کرد.
وی با اشاره به اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید راهکاری جدید طراحی کرد چراکه آسیب های امروز پیچیده و متفاوت هستند، افزود: راهکار اساسی مقابله با آسیب های اجتماعی قبل از هر اقدامی پیشگیری است چرا که مقابله با آسیب اجتماعی به وجود آمده بعد از انحراف، کاری سخت و دشوار است.
رییس دادگستری استان کردستان عنوان کرد: در این راستا مبلغان، علما، روحانیون و ... باید برای تشخیص رفتار غیرنرمال و ناهنجاری و کجروی ملاک هایی را مشخص کرده و آن ها را به عموم جامعه معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه مقابله با آسیب‌های روانی حوزه فرهنگ دارای خصوصیاتی متفاوت است که باید آن را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم، اعلام کرد: جامعه ما یک جامعه دینی بوده و تحت تاثیر آموزه‌های دینی و اسلامی است و هر رفتاری خارج از این آموزه‌ها آسیب اجتماعی محسوب می شود.
رعایت معیارهای دینی موجب رستگاری جامعه می‌شود
رییس دادگستری استان کردستان اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر و رعایت معیارهای دینی موجب رستگاری جامعه می‌شود و کار خلاف و کجروی نیز به عنوان یک آسیب، مضرات زیادی برای فرد دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم در جامعه انجام شود، عنوان کرد: باید ملاک های اجتماعی را تشخیص و به جامعه معرفی کنیم و بعد از شناسایی و معرفی ملاک ها، راهکار پیشگیرانه موثرترین و کم هزینه ترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است.
گروسی افزود: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هماهنگی و همدلی بین دستگاه های اجرایی باید صورت گیرد.
بخشی از ناهنجاری‌ها ناشی از تفاوت در نگرش‌هاست
وی با اشاره به اینکه بخشی از ناهنجاری‌ها ناشی از تفاوت در نگرش‌هاست، عنوان کرد: آگاهی دادن به خانواده ها باید به جد از سوی مسئولان پیگیری شود اما در حال حاضر در این امر یک مقدار سستی صورت می گیرد.
رییس دادگستری استان کردستان افزود: امروزه آزادی بیش از حد به فرزندان داده می شود و مراقبت بسیارکم است که باید تدابیری متفاوت و پیشگیرانه را اتخاذ کنیم.
گروسی بیان کرد: بیشترین کجروی های اجتماعی و طرح های دشمن برای جوانان است که در این راستا باید بیشتر به جوانان اهمیت دهیم چراکه قوام و دوام حکومت و پایبندی به اصول و قوانین برعهده جوانان است.
در بحث مدیریت حوزه جوانان با مشکل مواجه هستیم
وی افزود: اگر امروز برای هدایت جوانان مشکلات آنان چاره ای اندیشیده نشود، نمی توان از آنان توقع داشته باشیم که این موتور متحرک را در مسیر مستقیم هدایت کنند.
وی ادامه داد: در بحث مدیریت جوانان در جامعه با مشکل مواجه هستیم و بیشتر مجرمان و متحملان مجازات های کیفری را قشر جوان و کم سن و سالی تشکیل می دهند که باید امروز در حوزه علم و دانش و تحقیق فعالیت کنند.
رییس دادگستری استان کردستان بیان کرد: این امر به دلیل غفلت و کم کاری ما در حوزه جوانان است که باید هرچه زودتر در حوزه کار و تلاش و تفریح جوانان اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی با اعلام اینکه امروز ما در حوزه آسیب های نو پدید با آسیبی به نام فضای مجازی مواجه هستیم، بیان کرد: هیچ لشگر و سیستم جنگی کارایی مقابله با این آسیب را ندارد.
فضای مجازی موریانه‌وار پایه های رشد و قوام جامعه را نابود می‌کند
وی عنوان کرد: در کنار فرصت و کارهای شیرینی که فضای مجازی دارد به صورت موریانه وار پایه های رشد و قوام و سعادت جامعه را نابود می کند.
گروسی افزود: نظارت بر فضای مجازی بسیار دشوار بوده چون یک ابزار فردی و در دسترس برای همگان است.
گروسی بیان کرد: آثار فضای مجازی مخرب بوده و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آن بسیار شدید است و باورپذیری به ابن فضا در جامعه نیز بسیار بالاست.
فضای مجازی تسهیل کننده وقوع جرم است
وی فضای مجازی را تسهیل کننده وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: این امر موجب بالارفتن جرایم و آسیب پذیری در جامعه شده است.
وی در پایان یادآور شد: الگوبرداری از کشورهای موفق، بسترسازی برای هماهنگی و همدلی بیشتر، ایجاد حساسیت بیشتر، پرهیز از بی تفاوتی، همکار و هماهنگی دستگاه های اجرایی راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه فضای مجازی است.
انتهای پیام

captcha