بازخوانی وصیت‌نامه شهید ولی‌الله توکلی
کد خبر: 3698059
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

بازخوانی وصیت‌نامه شهید ولی‌الله توکلی

گروه اجتماعی ـ شهید ولی‎الله توکلی در وصیت‌نامه خود نوشته است: «انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود بر كفر و طاغوت پرچم اصالت و انسانیت را برافراشت و شعار مبارزه با ظلم و تباهی را سرلوحه اعمال خود کرد. به وجود آوردن این جنگ جهت نابودی این انقلاب اسلامی از طرف استكبار بوده است و وجود این جنگ هم ناشی از این قدرت‌های شیطانی سلطه‌گر بوده است كه بر ما تحمیل شده است و اگر در این میدان حاضر نباشیم و در صحنه این پیكار مقدس وارد نشویم پس چه كنم».

به گزارش ایکنا از لرستان، دانش‌آموز شهید ولی‌الله توكلی فرزند حسین به تاریخ 48 26 خرداد سال 48 در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد و در دامان پر مهر خانواده‌ای مذهبی پرورش یافت. وی از همان ایام كودكی به همراه پدر راهی مسجد می‌شود و مراسم مذهبی و با نام امام حسین(ع) آشنا بود و در سن هفت سالگی وارد دبستان شد و آن مقطع را با موفقیت پشت سر گذاشت.
دوران راهنمایی وی مصادف با اوج‌گیری جنگ تحمیلی بود و شهید توكلی پیوسته به مراكز اعزام نیرو مراجعه می‌كرد ولی به‌علت سن كم از اعزام وی خودداری می‌شد تا این‌كه بر اثر این توجه به جبهه و آرزوی اعزام به مناطق عملیاتی از درس و مدرسه جدا شد و مدتی در مغازه پدرش كار می‌كرد و در حالی‌كه همچنان تمام هوش و حواسش به جبهه بود و تا سرانجام موفق شد و كه در تاریخ 13 مردادماه سال 64 با راهیان فجر اعزام شد و در جبهه دربندبخان عراق به رزم بپردازد و بالاخره در تاریخ دوم بهمن‌ماه سال 64 به آرزوی دیرینه خود رسید و به خیل عاشقان و شهیدان پیوست و در گلزار شهدای الیگودرز به خاك سپرده شد.
از خصوصیات این شهید علاقه زیاد به قرآن و نماز شب و شركت در مراسم عزاداری بود وی دیگران را به شركت در این كلاس‌ها دعوت و تشویق می‌كرد و خلاصه شهید توكلی فردی بسیار آبرومند ، كم‌آزار، متدین و متعهد به اسلام بود و برای پدر و مادرش احترام زیادی قائل بود و همیشه سعی می‌كرد به احكام نورانی اسلام كاملاً عمل کند.

وصیت‌نامه شهید ولی‌الله توكلی

خدایا تو می‌دانی كه من سخت عاشقم شوق دیدار وصال یاران به خون غلتیدن را دوست دارم و عشق به شهادت در دلم آرزویی شده است و دوست دارم كه به شهد شیرین نائل آمده و كامیاب شوم و اكنون كه اولین سال‌های جوانی عمر را می‌گذارندم و تند و سریع به‌سوی مر گ راه می‌سپارم و ما پس چرا چون علی‌اكبر امام حسین(ع) در راه عقیده‌ام اسلام و راه رهبرم امام خمینی(ره) به خون خود غوطه ور نشوم.
انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود بر كفر و طاغوت پرچم اصالت و انسانیت را برافراشت و شعار مبارزه با ظلم و تباهی را سرلوحه اعمال خود کرد. به وجود آوردن این جنگ جهت نابودی این انقلاب اسلامی از طرف استكبار بوده است و وجود این جنگ هم ناشی از این قدرت‌های شیطانی سلطه‌گر بوده است كه بر ما تحمیل شده است و اگر در این میدان حاضر نباشیم و در صحنه این پیكار مقدس وارد نشویم پس چه كنم.
پدرم شوق پنهانی خاصی مرا به این جهاد كشانده است و مادرم مادر خوبم حلالم كن و اگر خدواند بخواه شهید شدم و به بهترین وجه ممكن خدمات و زحمات شما را پاسخ گفته‌ام كه هیچ پاسخی بهتر از این نیست و برادران‌م و خواهران خوبم شاكر باشید و صبر پیشه كنید و امام را پیرو باشید و دعا گویی ایشان و رزمندگان در خط دفاع از اسلام و انقلاب گام بردارید و از شما هم حلالیت می‌طلبم.

انتهای پیام

captcha