حقایقی درباره مسلمانان و قرآن از زبان نویسنده آلمانی
کد خبر: 3698377
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

حقایقی درباره مسلمانان و قرآن از زبان نویسنده آلمانی

گروه بین‌الملل – یورگن تودنهوفر؛ نویسنده کتاب «10 روز با داعش» نکته‌هایی را که احزاب راستگرا در آلمان باید راجع به مسلمانان این کشور و قرآن بدانند، ذکر کرد.

حقایقی درباره مسلمانان و قرآن از زبان نویسنده آلمانییورگن تودنهوفر؛ نویسنده کتاب «10 روز با داعش»

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام مطالعات اسلام و آلمان(اروپا)؛ یورگن تودنهوفر؛ نویسنده کتاب «10 روز با داعش»، روزنامه‌نگار و سیاستمدار سابق حزب CDU آلمان(اتحادیه دموکرات مسیحی) با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی نکته‌هایی را که احزاب راستگرا مانند «AfD»(آلترناتیو برای آلمان) و «CSU»(اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن) باید راجع به مسلمانان بدانند، ذکر کرد که بدین شرح است:

طبق نظرسنجی‌ها 90 درصد از جمعیت 4.3 میلیونی مسلمانان حاکمیت دموکراتیک در آلمان را خوب تلقی می‌کنند. اما در مقابل آلمانی‌های غیرمسلمان نسبت به حاکمیت دموکراتیک در آلمان بدبین‌تر هستند.

تنها یک دهم درصد از مسلمانان حجاب کاملا پوشیده مانند برقع دارند و 28 درصد از زنان مسلمان روسری بر سر می‌کنند.

از میان 11 هزار مسجد و انجمن اسلامی در آلمان، تنها بیرون از 30 مکان صدای اذان شنیده می‌شود. با این حال حزب آلترناتیو برای آلمان، در برنامه حزبی خود به دنبال حذف صدای اذان بیرون از مساجد است.

مسلمانان در بسیاری از کشورها بیش از غیر مسلمانان با خشونت علیه جامعه مدنی مخالف هستند. حدود 49 درصد از آمریکایی‌ها و 31 درصد از اروپایی‌ها با حمله نظامی علیه غیرنظامیان موافق هستند. این در حالی است که در کشورهای خاورمیانه تنها 19 درصد با این اقدام موافقند.

طبق آمار دادگاه قانون اساسی حدود 1200 اسلام‌گرای خشونت طلب در آلمان حضور دارند. از این میان 500 نفر خطرناک تلقی می‌شوند. این رقم برابر است با 0.01 درصد از کل جمعیت مسلمانان در آلمان. این در حالی است که بیش از 11800 راستگرای افراطی و خشونت‌طلب غیر مسلمان هستند.

از زمان اتحاد دو آلمان تاکنون، هیچ کس توسط یک مسلمان افراطی و تروریستی کشته نشده است. این در حالی است که در این فاصله زمانی حدود 180 نفر توسط افراد افراطی و راستگرا به قتل رسیده‌اند.

قتل و کشتار در اسلام ممنوع است. اغلب علمای مسلمان در جهان به طور واضح با حملات تروریستی مخالفند. از 114 سوره در قرآن، 113 سوره با عبارت «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز می‌شود.

تنها در 2.1 درصد از سوره‌های قرآن به جنگ‌ها و لشکرکشی‌های پیامبران اشاره شده است. داعشی‌ها و سایر اسلام‌گرایان افراطی از این عبارات و وقایع تاریخی سوءاستفاده می‌کنند.

غرب به ویژه در دهه‌های اخیر نسبت به جهان اسلام خشونت طلب‌تر بوده است. در 220 سال گذشته غربی‌ها بیش از 60 بار به کشورهای مسلمان حمله کرده‌اند. اما هیچ کشور مسلمانی به غرب حمله نکرده است.

یهود، مسیحیت و اسلام جزء ادیان آسمانی به شمار می‌آیند. از نظر مسلمانان، قرآن به تعبیری «جدیدترین کتاب عهد» است.

نام «محمد(ص)» در قرآن تنها 4 بار آورده شده است. این در حالی است که نام‌های «عیسی(ع)» 25 بار، «مریم(س)» 34 بار و «موسی(ع)» 136 بار در قرآن ذکر شده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha