برگزاری همایش «اسلام، دین صلح» در هند
کد خبر: 3698486
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

برگزاری همایش «اسلام، دین صلح» در هند

گروه بین‌الملل - یکی از سازمان‌های دینی مسلمانان سنی در هند به نام جمعیت مرکزی اهل حدیث هند، هفته گذشته همایش دو روزه ای را تحت عنوان «برقراری صلح جهانی و حمایت از انسانیت» در شهر رملیلای این کشور برگزار کرد.

برگزاری کنفرانس 2 روزه «اسلام دین صلح» در رملیلا، هند / انگلیسی 

به گزارش ایکنا به نقل از سیاست دیلی؛ در نخستین روز این همایش، امام جماعت مسجد نبوی گفت: اسلام دین صلح است. دین نفرت و تروریسم نیست. این دین نه تنها امنیت بشر را تبلیغ می‌کند، بلکه امنیت همه موجودات را نیز تضمین می‌کند.

اصغرعلی امام مهدی، رئیس این سازمان نیز در این همایش گفت: بزرگترین چالش دوران حاضر، برقراری صلح و حفظ امنیت جهانی است. جوانان باید مانند رسولان صلح عمل کنند و نباید فریب عناصر ضد اجتماعی را بخورند، بلکه باید به نفع بشریت و در جهت حفظ برادری عمل کنند.

وی از این‌که امروز تروریسم و ستیزه جویی به بالاترین حد خود رسیده است، ابراز تاسف کرد.

وی افزود: انسانیت دگرگون شده است و زندگی انسانی برای برخی هیچ ارزشی ندارد. خشونت به اسم دین گسترش یافته است. در چنین شرایطی ایجاد صلح و حفظ امنیت بشریت بزرگترین چالش پیش رو است.

در این همایش دو روزه که به گفته برگزارکنندگان آن با هدف مبارزه با تهدید تروریسم و ارتقاء یکپارچگی ملی، همبستگی، برادری، صلح و ثبات سازماندهی شد، محققان اسلامی از نقاط مختلف هند حضور داشتند.

انتهای پیام

 

 

 

 

captcha