فعالیت ۵۰۰ مرکز طرح تلاوت نور
کد خبر: 3698507
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
ابدالی‌پور مطرح کرد:

فعالیت ۵۰۰ مرکز طرح تلاوت نور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، از فعالیت ۵۰۰ مرکز طرح تلاوت نور و ۳۹۸ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد لرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، امروز شنبه، ۱۹ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان گسترده‌ترین شبکه فرهنگی در کشور هستند، گفت: مساجد از صدر اسلام کارکردهای مختلف داشته و پایگاه اجتماعی، نماد هویت دینی و دانشگاهی برای تربیت صحیح بوده است و امروز هم مساجد می‌تواند سنگر مقابله با توطئه‌های دشمنان باشد.
وی در خصوص اهمیت احیای کارکردها مسجد در جامعه، افزود: غفلت از نقش مهم و مؤثر مساجد می‌تواند بستر آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.
ابدالی‌پور با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان و همچنین جذب جوانان به مساجد راه‌اندازی شده‌اند، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۷۱ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به‌منظور مقابله با شبیخون فرهنگی تاسیس شد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان تصریح کرد: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری، تجهیز کتابخانه‌های مساجد، آموزش نیروهای مستعد و جوان در مساجد، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، فعالیت‌های متنوع قرآنی، برگزاری دوره‌های هدفمند، حضور در مساجد دانشگاه‌ها، راه‌اندازی مراکز دیجیتال در مساجد، کتابخانه‌های عمومی در مساجد ازجمله محورهای فعالیت این کانون بوده که حاکی از توجه ویژه دولت به کیفی‌سازی فعالیت‌ها درص این مراکز است.
وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد بهترین مرجع برای برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی و همچنین تشویق و ترغیب نسل جوان و نوجوان به مساجد است.
مسجد محوری، تربیت محوری و جوان‌گرایی؛ محورهای اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

ابدالی‌پور گفت: اصول حاکم بر جهت‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شامل سه محور اصلی مسجد محوری، تربیت محوری و جوان‌گرایی است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان به فعالیت ۳۹۸ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان لرستان اشاره و تصریح کرد: تعداد ۱۰۲ کتابخانه مسجد، ۵۰۰ مرکز طرح تلاوت نور، ۲۶مرکز خانه نور، ۴۱ کانون ویژه شامل مصلی و دانشگاه، سه خانه دیجیتال در استان فعال شده است.

تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان

وی به تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اشاره و افزود: در این راستا در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه‌ریزی مناسب برای شناسایی نخبگان و افراد با استعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به عمل آمده است.
ابدالی‌پور اضافه کرد: رویکرد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان لرستان تلاش برای کادرسازی، کیفی‌سازی برنامه‌های کانون‌ها، شبکه‌سازی و توانمندسازی ظرفیت‌های فرهنگی اهالی مسجد است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان اظهارکرد: با توجه به این‌که تاکنون ربع قرن از تلاش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌گذرد روز ۲۲ اسفند همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان برگزار می‌شود.
وی افزود: به‌مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برنامه‌های مختلفی چون دیدار با ائمه‌جمعه، فرمانداران، روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری محافل انس با قرآن و همایش تجلیل از ائمه جماعات، مدیران و رابطان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha