چهارمین نشست سالانه مبلغان رسانه‌ای در قم برگزار می‌شود   
کد خبر: 3698513
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

چهارمین نشست سالانه مبلغان رسانه‌ای در قم برگزار می‌شود   

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی قم از برگزاری چهارمین نشست سالانه مبلغان رسانه‌ای ونخستین اجلاسیه‌ی فضلا و روحانیون رسانه‌ای حوزه‌های علمیه به همراه تقدیر از اساتید، گروه‌ها و اعضای برتر تبلیغ رسانه ای خبر داد.

 به گزارش ایکنا ازقم؛ محمد تقی استیری 19 اسفند در جمع خبرنگاران با اعلام برگزاری چهارمین نشست سالانه مبلغان رسانه‌ای در قم عنوان کرد: این نشست به همراه پیش نشست نخستین اجلاسیه ی فضلا و روحانیون رسانه ای حوزه های علمیه ۲۱ اسفند در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.
رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای افزود: در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی مدیر شبکه جهانی ولایت و دکتر علیرضا پویا رییس دانشکده دین و رسانه صدا و سیما حضور دارند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست تصریح کرد: مهم ترین این اهداف هم افزایی در خصوص تولیدات جدید رسانه ای منطبق با راهبردهای جدید دفتر تبلیغات اسلامی و تقدیر از مبلغان فعال در حوزه رسانه و تبیین برنامه های جدید در حوزه تولیدات رسانه ای می باشد.
استیری بیان کرد: چهارمین نشست سالانه مبلغان رسانه‌ای ونخستین اجلاسیه‌ی فضلا و روحانیون رسانه ای حوزه های علمیه به همراه تقدیر از اساتید، گروه ها و اعضای برتر تبلیغ رسانه ای برای گروه های رسانه ای تبلیغ نوین و طلاب رسانه ای برگزار می شود.
وی همچنین  پیرامون مهم ترین اهداف این اداره کل نیز عنوان کرد: جذب و ساماندهی مبلغان، تولید محصولات رسانه ای، حمایت از آثار مبلغان و برگزاری نشست‏ ها و تعامل با مراکز فرهنگی از جمله مهم ترین وظایف اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای اظهار کرد: اداره اطلاع رسانی و فعالیت ‏های رسانه‏ ای، یکی از اداره‏ های زیر مجموعه اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین می ‏باشد که با هدف جذب و سامانده‏ی مبلغان رسانه‏ ای از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی گفت: بیش از ۷۵ گروه در این اداره تشکیل شده است که در این گروهها ۳۶۲ نفر فعالیت می‏ کنند که ۲۰ نفر از این مبلغان از خواهران مبلغه هستند و حاصل فعالیت این گروه ها، تولید ۲۶۳ فیلم کوتاه و بلند در موضوعات اسلامی است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای با اشاره به فرآیند جذب و ساماندهی در این اداره اظهار کرد: در جهت جذب، مبلغان ابتدا باید به سایت بلاغ به آدرس www.balagh.ir مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: پس از ثبت نام به عنوان مبلغ نوین و بارگذاری مدارک شناسایی، فرم مصاحبه را تکمیل نمایند و پس از اعلام نتیجه مصاحبه، در صورت قبولی، حمایت های ما از مبلغان آغاز می شود.
استیری خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۴۶ طرح از سوی گروه های رسانه ای ارائه شد که از این تعداد ۴۶ طرح به تصویب رسید و تمام آن ها نیز به مرحله ی تولید رسیدند.
وی یکی از قالب های حمایتی از فعالیت های مبلغان را کمک به پخش در رسانه ی ملی دانست و افزود: اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه‏ ای برای پخش آثار از رسانه ملی رایزنی می ‏کند و در این زمینه ملبغان رسانه‌‏ای را تشویق و حمایت می ‏کند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای اظهار کرد: تاکنون هشت اثر از آثار تولیدی مبلغان اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای چهارده بار در شبکه های مختلف پخش شده است.

انتهای پیام

captcha