برگزاری جشنواره بومی و محلی در روستای کلاب صوفیان جیرفت
کد خبر: 3698537
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

برگزاری جشنواره بومی و محلی در روستای کلاب صوفیان جیرفت

گروه اجتماعی - سومین جشنواره بومی و محلی روستای کلاب صوفیان جیرفت دیروز شنبه، 19 اسفند با هدف معرفی و حفظ داشته‌های ارزشمند تاریخی و صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسن موسی‌باغی، دبیر جشنواره بومی و محلی جیرفت با اشاره به همت مردم روستا در برگزاری این جشنواره گفت: مردم هر کدام با توان خود و سلیقه بومی و محلی در جشنواره حضور پیدا می‌کنند تا گوشه‌ای از فرهنگ، آداب و رسوم این منطقه را به نمایش بگذارند.
وی از اجرای رقص محلی چوچاپ، مراسم حنابندان، پخت غذاهای سنتی و بومی، پخت انواع نان محلی در این جشنواره خبرداد و افزود: با توجه به استقبال مردم از این جشنواره که با حرکت خودجوش مردمی شکل گرفتن است، بنا داریم با تشکیل ستاد این جشنواره به صورت دائمی زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره را در منطقه فراهم کنیم.
موسی‌باغی بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها سبب انس گرفتن بیشتر مردم و جوانان با روستاها و فراهم شدن زمینه اشتغال در روستا و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان خواهد شد.
وی ادامه داد: در صورت همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جذب توریست و ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در این روستا این ظرفیت وجود دارد که روستای کلاب صوفیان به یک موزه طبیعی از فرهنگ، آداب و رسوم منطقه گرمسر جیرفت تبدیل شود و این خود روستای کلاب را به موزه طبیعت گردی و مردم‌شناسی تبدیل کند. به گزارش فارس، جشنواره بومی و محلی در دل نخلستان‌های روستای کلاب صوفیان برگزار شد.
منبع: روابط عمومی جشنواره بومی و محلی جیرفت
انتهای پیام

captcha