رونق فعالیت‌های قرآنی؛ نیازمند حمایت واقفان
کد خبر: 3698621
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

رونق فعالیت‌های قرآنی؛ نیازمند حمایت واقفان

گروه اجتماعی- مدیر کل اوقاف و امور خیری مازندران گفت: رونق فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و حوزه‌های علمیه نیازمند حمایت واقفان است و امید است با کمک مبلغان بتوان در این حوزه‌ها موقوفاتی به ثبت برسد.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، صبح امروز 19 اسفندماه  در جمع خبرنگاران، گفت: در استان مازندران ۲۸ هزار و ۷۴۱ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد که در موقوفات انتفاعی  می‌توان به مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۵ فقره نیت با موضوعات مذهبی در مازندران، افزود: 2 هزار و ۱۲۵ نیت با موضوعات خیریه، ۵ هزار و ۴۳۳ نیت با موضوع اجتماعی، ۱۳۲ نیت با موضوع عتبات عالیات، ۲۹۸ نیت با موضوع مدارس علوم دینی و ۱۰ هزار و ۲۲۲ نیت در حوزه مساجد و ۴۷۹ تنیت با موضوع امامزادگان و بقاع متبرکه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت است.
حیدری اضافه کرد: در سایه حمایت خیران و واقفان می‌توان کارهای پسندیده‌ای در جهت تقویت فرهنگ و اخلاق جامعه و با رفع نیازهای لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی کارهای مؤثری انجام داد.
وی ادامه داد: استان مازندران داری ۱۳ هزار و ۹۸۴ موقوفه بوده که هر موقوفه می‌تواند یک یا چند نیت با موضوعات مختلف داشته باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه رونق فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و حوزه‌های علمیه نیازمند حمایت واقفان است، عنوان کرد: امید است با کمک مبلغان بتوان در این حوزه‌ها موقوفاتی به ثبت برسد.

حیدری با تأکید بر ضرورت افزایش موقوفات منفعتی و هدایت نیت واقفان به سمت این موقوفه‌ها، تصریح کرد: موقوفات منفعتی درآمدزا بوده و با استفاده از درآمد اینگونه موقوفات می‌توان در جهت برطرف کردن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد.

انتهای پیام                                                                                            

captcha