برگزاری دوره مهارت بیان تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با حضور ۲۰۰ طلبه
کد خبر: 3698693
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

برگزاری دوره مهارت بیان تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با حضور ۲۰۰ طلبه

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از برگزاری دوره مهارت بیان تفسیر در این دارالقرآن برای طلاب حوزه خبر داد.

برگزاری دوره مهارت بیان تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با حضور 200 طلبه

به گزارش ایکنا؛ مرتضی نجفی قدسی، شامگاه شنبه ۱۹ اسفند در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سال تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دارالقرآن علامه طباطبایی که با حضور آیت‌الله استادی، غروی و مدرسی یزدی برگزار شد، گفت: یکی از اهداف این دارالقرآن تقویت حرکت‌های تفسیری در قم با کمک حوزه علمیه است.

وی افزود: در این راستا دوره یکساله تقویت مهارت‌های بیان تفسیر در دارالقرآن علامه با حضور ۲۰۰ تن از طلاب حوزه در چهار کلاس حال انجام است.

نجفی قدسی با بیان اینکه دارالقرآن علامه طباطبایی شعبه‌ای از دارالقرآن امام علی (ع) است بیان کرد: تاسیس این دارلقرآن سبب احیای منزل آیت‌الله مدرس به عنوان یکی از علمای مجاهد و نستوه شده است.

وی افزود: مسابقات قرآن در سال جاری توسط این دارالقرآن در گستره ملی برگزار شد که بیش از چهار هزار و ۶۰۰ شرکت‌کننده در بخش آقایان و هفت هزار و ۲۰۰ نفر در بخش بانوان در رشته‌های مختلف قرآنی شرکت کردند.

وی همچنین در سخنانی با اشاره به اهمیت مساجد گفت: مساجد زیادی در کشور داریم که نیازمند احیا است و احیای آن در جذب و جلب مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان است که نیازمند کار‌های فرهنگی اثرگذار در این زمینه هستیم.

نجفی قدسی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: وقتی باید برای انقلاب نگران باشیم که مساجد خالی شوند؛ زیرا مساجد پشتوانه انقلاب هستند و تداوم انقلاب نیز در گرو احیای مساجد و جذب مردم است.

انتهای پیام

captcha