هيئت‌های مذهبی از تفکرات عوام‌گونه فاصله بگيرند
کد خبر: 3698924
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
آیت‌الله طباطبايی‌نژاد:

هيئت‌های مذهبی از تفکرات عوام‌گونه فاصله بگيرند

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه اصفهان گفت: هيئت‌های مذهبی باید از تفکرات عوام‌گونه فاصله بگيرند و جلسات خود را به روش ساده و حسینی‌وار برگزار کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله سیدیوسف طباطبايی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در گردهمايی هیئت‌های مذهبی که از سوی شهرداری اصفهان و همزمان با ميلاد حضرت زهرا(س) در قالب سلسله‌نشست‌های «اصفهان فردا» برگزار شد، بیان کرد: يکی از افتخارات هيئت‌های مذهبی در گذشته بلندتر بودن طول پرچم يا علم‌ها بود که اين تفکر عوام‌گونه‌ای است و اکنون بايد از اين مسائل فاصله گرفت و جلسات خود را به روش ساده و حسينی‌وار برگزار کرد.
وی با بيان اينکه برخلاف لذت‌های مادی که زودگذر و لحظه‌ای هستند، لذت و عشق موجود در معنويات ماندگار و هميشگی است، تصريح کرد: اميدوارم جلساتی که دور از فرهنگ ايرانی و اسلامی ما است، هيچ‌گاه برگزار نشود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به دعای تحويل سال آن را يکی از زيباترين دعاها خواند و افزود: در بهار، زمين و درخت زنده می‌شود و به طبيعت خود باز می‌گردد، انسان‌ها نيز بايد به طبيعت خود که همان خداشناسی است بازگردند. همچنین در دعای تحويل سال از خداوند بزرگ می‌خواهيم که ما را به طبيعت خود بازگرداند.
وی با بيان اينکه دعای صرف هيچ‌گاه کافی نيست، تأکيد کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمايد که کسی که دعا می‌کند اما تصميم به ترک گناه خود ندارد مانند تيراندازی است که تير در تفنگ خود ندارد.
آيت‌الله طباطبايی‌نژاد بیان کرد: طبق روايت يک رکعت نماز در مساجد مانند به جای آوردن 25 رکعت در خانه است با اين وجود چرا نباید به همراه فرزندان خود به مسجد برویم تا فرزندان رفتار و عمل والدين خود را به‌عنوان الگو قرار دهند.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم هيئت‌های مذهبی رونق مساجد را در اولويت قرار دهند و همچنين مبلغی را به‌صورت ماهانه از اعضای خود به‌عنوان حق عضويت و در قالب انفاق دريافت کنند تا به نیازمندان و افراد بی‌بضاعت پرداخت شود.
همچنین قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم گفت: هيئت‌های مذهبی نقش بسيار مهمی در هدايت جامعه دارند از اين رو بايد بتوانند فارغ از هرگونه خرافه و با بيان حقيقت نقش اجتماعی خود را بيش از هميشه ايفا کنند.
وی افزود: اميدوارم برگزاری نخستين گردهمايی هيئت‌های مذهبی بتواند پايه‌ای برای برگزاری جلسات منسجم و متحد در آينده باشد و انسجام بيشتر تشکل‌های مذهبی راه را برای بيان شعائر مذهبی هموار کند.
شهردار اصفهان با بيان اينکه اميدوارم هر هيئتی بتواند با نگاه به دور از خرافه و با حقيقت‌بينی حرکت کند، عنوان کرد: ممکن است جريان‌هايی بخواهند از موقعيت معنوی هيئت‌ها سوء‌استفاده کنند اما هيئت‌ها بايد بتوانند هدايت‌گر خوبی برای جوانان که بيش از همه محتاج معنويت و اصلاح در امور جامعه هستند، باشند.
نوروزی به پيشنهاد تشکيل خانه هيئت‌های مذهبی اشاره و تأکيد کرد: اميدوارم با مکانی که پيش‌بينی شده و اداره آن بر عهده هيئت‌های مذهبی است بتوانيم شاهد ارتقای سطح فعاليت هيئت‌ها باشيم.
یادآور می‌شود، در اين جلسه نشان جوان نخبه خادم الحسين(ع) از سوی شهردار و رئيس شورای اسلامي شهر اصفهان به چند جوان نخبه اصفهانی اهدا شد و همچنين شهردار اصفهان و رئيس شورای شهر، کليد خانه هيئت‌های مذهبی را به‌صورت نمادين به نمايندگان هيئت‌ها تحويل دادند.

حمیدرضا پوربافرانی

انتهای پیام

captcha