تقویت ایمان؛ از مهم‌ترین شرایط فعالیت در مسجد
کد خبر: 3698960
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
حجت الاسلام یوسفی:

تقویت ایمان؛ از مهم‌ترین شرایط فعالیت در مسجد

تقویت ایمان؛ از مهم‌ترین شرایط فعالیت در مسجد گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، تقویت ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند را از مهم‌ترین شرایط فعالیت در مسجد دانست و گفت: اعضای کانون‌های مساجد باید برای رضای خدا و خدمت به خلق کار کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام مراد یوسفی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، صبح امروز 20 اسفندماه در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در مجتمع رفاهی تفریحی لاله شهرکرد برگزار شد گفت: فعالیت در مسجد و کمک به انجام برنامه‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین ارزش‌های نظام اسلامی است که افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نه‌تنها دارای اجر بسیار در نزد خداوند هستند بلکه مسئولیت سنگینی را در قبال جامعه عهده‌دار شده‌اند.
وی بابیان اینکه کار در مسجد یک کار جمعی و تشکیلاتی است، افزود: دین اسلام برای کارهای جمعی ارزش بسیاری قائل است به‌نحوی‌که خداوند در قرآن کریم بر اقامه نماز به‌صورت جماعت تأکید بسیار دارد.
حجت‌الاسلام یوسفی ادامه داد: فعالیت در مساجد نیازمند رعایت شرایطی است که اگر محقق شود برنامه‌ها با سرعت و اثرگذاری بیشتری به نتیجه می‌رسد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، تقویت ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند را از مهم‌ترین شرایط فعالیت در مسجد دانست و گفت: اعضای کانون‌های مساجد باید برای رضای خدا و خدمت به خلق کار کنند.
حجت‌الاسلام یوسفی افزود: مسئول بودن در قبال مردم، داشتن روحیه جهادی، استفاده از صاحبان فکر و اندیشه در تدوین برنامه‌ها، تقویت وحدت و همدلی، استفاده از تجربیات دیگر در امور دینی، پرهیز از منت‌گذاری و انتقادپذیر بودن، مردم کردن فعالیت‌ها، مخاطب شناسی و تکریم مردم از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که اعضای کانون‌های مساجد باید به آن پایبند باشند.
وی بروز برخی اختلاف‌نظرها در انجام فعالیت‌ها را آسیب جدی این حوزه دانست و گفت: فعالان مسجدی باید با کنار گذاشتن اختلافات تلاش کنند بهترین برنامه‌ها را به مخاطب خود ارائه دهند.
حجت‌الاسلام یوسفی بابیان اینکه اعتبارات تخصیصی به کانون‌های مساجد محدود است، اظهار کرد: تلاش می‌شود با کمک و یاری مسئولان امکانات بیشتری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص یابد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: باوجود امکانات و تجهیزات اندک، فعالان کانون‌های مساجد عملکرد مطلوبی داشته‌اند و از این طریق از آن‌ها قدردانی می‌شود.

captcha