جایگاه مساجد در جامعه تبیین شود
کد خبر: 3699170
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

جایگاه مساجد در جامعه تبیین شود

گروه معارف- امام جمعه کرج گفت: اگر جایگاه مساجد به درستی در جامعه تبیین شود شاهد حضور حداکثری مردم در مساجد خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی شامگاه یکشنبه، 20 اسفند در نخستین اجلاسیه شانزدهمین یادواره 102 شهید، هشت شهید گمنام و آیین افتتاح شبستان مسجد جامع شهر مشکین دشت، اظهارکرد: مساجد به عنوان پایگاه سیاسی و اجتماعی، نقش موثری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته‌اند.
وی افزود: بزرگان بسیاری از حوزه مسجد، تلمذ کردند و در حال حاضر نیز این پایگاه های الهی، محل تربیت و پرورش نیروهای مسجدی و عالِم است.
این مسئول بیان کرد: مساجد، ظرفیت خوبی برای حفظ دستاوردهای انقلاب و تبیین و تبلیغ در حوزه فرهنگی ومذهبی دارد که این نقش مهم نیازمند آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی است.
امام جمعه کرج با تاکید بر تلاش به منظور حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در مساجد، گفت: اگر در مساجد فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و غیره انجام شود، قطعا شاهد علاقه بیشتر قشر جوان به مساجد خواهیم بود.
حسینی همدانی یکی از مصادیق غفلت را نیامدن به مسجد دانست و ابرازکرد: این مهم بر ضرورت ترویج فعالیت‌های فرهنگی برای افزایش توجه مردم به مساجد تاکید دارد.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت مسجد جامع مشکین دشت تاکنون بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: مردم مشکین دشت بالغ بر یک میلیارد تومان برای ساخت این مسجد کمک کرده‌اند که این نشان از توجه مردم به مسجد است که باید مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.
انتهای پیام./

captcha