دوری مردم از قرآن جای تاسف است
کد خبر: 3699181
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
علی امینی:

دوری مردم از قرآن جای تاسف است

گروه فعالیت های قرآنی ــ نوجوان سخنزان و حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه گفت: جای تأسف دارد که مردم و جوانان کشور های دیگر بیش از ما به حفظ قرآن می پردازند و جوانان ما انسی با قرآن ندارند.

دوری مردم از قرآن جای تاسف است

به گزارش ایکنا از قم؛ علی امینی، نوجوان سخنزان و حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه دیشب درمحفل قرآنی مدرسه امام باقر(ع) به برکات حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: من از شش سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و با وجود حفظ ترتیبی و موضوعی در ده سالگی حفظ کل قرآن را به پایان رساندم و تا کنون در تمام مراحل زندگی و تحصیل خود شاهد برکات بسیار زیاد آن بودم.علی امینی، نوجوان سخنزان و حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه در این مراسم به برکات حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: من از شش سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و با وجود حفظ ترتیبی و موضوعی در ده سالگی حفظ کل قرآن را به پایان رساندم و تا کنون در تمام مراحل زندگی و تحصیل خود شاهد برکات بسیار زیاد آن بودم.
این حافظ نوجوان که تا کنون به بسیاری از کشور های اسلامی سفر کرده است در مورد اهمیت قرآن در سایر کشورهای اسلامی گفت: در بسیاری از کشورهای اسلامی بسیار به حفظ قرآن اهمیت داده می شود به عنوان مثال شرط ورود به دانشگاه الازهر مصر حفظ قسمتی از قرآن و تعهد به حفظ تمام آن تا پایان تحصیل است یا در کشور های دیگر برنامه حفظ قران در تمام مقاطع تحصیلی وجود دارد به گونه ای که دانش آموزان در آن کشور پس از فارغ التحصیلی تمام قرآن را حفظ شده اند.

امینی با تأسف از فاصله گرفتن مردم و جوانان از قرآن کریم گفت: یکی از بهترین راه های انس با قرآن حفظ این کتاب مقدس است که مقدمه ای برای تدبر آیات الهی است و قرآن کریم در بسیاری از آیاتش ما را به تدبر در آیات دعوت می کند. جای تأسف دارد که مردم و جوانان کشورهای دیگر بیش از ما به حفظ قرآن می پردازند و جوانان ما انسی با قرآن ندارند.

انتهای پیام

captcha