اجرای طرح آرامش بهاری در 260 بقعه متبرکه گیلان
کد خبر: 3699207
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
حجت الاسلام علیزاده خبرداد:

اجرای طرح آرامش بهاری در 260 بقعه متبرکه گیلان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری در 260 بقعه متبرکه استان خبرداد و گفت: امامزادگان سفیران آرامش بخش بشریت و سنگر خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تعاملات اوقاف با اصحاب رسانه نفع همگانی را در پی دارد لذا تعاملات ما باید رفاقتی باشد زیرا ما شما را همکار فرهنگی خود می دانیم.

وی افزود: وقف باب ورودی بشریت به سوی خوبی هاست ولی در مظلومیت به سر می برد لذا اگر وقف همگانی شود شاهد ترویج فرهنگ کمک به همنوع  خواهیم بود.

حجت الاسلام علیزاده گفت: امامزادگان سفیران آرامش بخش بشریت و سنگر خدمت رسانی به مردم هستند، «وقف» و «امامزادگان» هر دو از مصادیق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیاری هستند و از اقدامات مهم فرهنگی محسوب می شوند.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: یکی از افتخارات اوقاف برنامه محور بودن است و هر ساله برنامه های جدیدی به اوقاف در شهرستان ها ابلاغ می شود. و روز گذشته برنامه سال 97 به ادارات شهرستانی ابلاغ شد. برای نخستین بار هم در گیلان تیم شهرستانی برای نظارت بر اجرای برنامه ها تشکیل شده و در طی سال به رصد اجرای برنامه ها می پردازد.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین سال طرح «آرامش بهاری» به مناسبت فرارسیدن سال جدید، ادامه داد: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی و فرهنگ دینی، خدمت رسانی مطلوب و تاثیرگذار به مسافرین نوروزی از 25 اسفند ماه لغایت 15 فروردین 97 در سطح بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 260 بقعه متبرکه برگزار می شود، تصریح کرد: بیش از 3 هزار نفر از اعضای هیات امنا، خادمین رسمی و افتخاری، مدیران و معاونین اوقاف در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شیفت در سطح بقاع متبرکه حضور می یابند تا بهترین خدمات به مسافرین و زائرین نوروزی ارائه شود.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه 250 مبلغ اعزامی از قم به همراه مبلغین بومی در سطح استان در خیمه های معرفت حضور می یابند، گفت: خیمه معرفت که با حضور روحانیون متخصص و کارآزموده برگزار می شود شامل غرفه های مختلف کودک و نوجوان، مشاوره، تربیت فرزند، پاسخ به مسائل شرعی، عفاف و حجاب، همه واقف باشیم، ازدواج می باشد.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه لحظه سال تحویل، تصریح کرد: همزمان با لحظه سال تحویل اجرای دعای سال تحویل، پخش پیام مقام معظم رهبری، قرائت دعای توسل در بقاع شاخص از جمله ویژه  برنامه های لحظه تحویل سال است.

مدیرکل اوقاف گیلان باین کرد: در سالجاری 56 مورد وقف جدید به ارزش ریالی 430 میلیارد ریال در استان گیلان به ثبت رسیده است؛ امسال بیش از 70 میلیارد ریال اجرای نیات نیات واقفین خیراندی را داشتیم. همچنین در راستای ترویج زندگی ایرانی – اسلامی کلاس های آموزش سبک زندگی تحت عنوان «رنگ خدا» در بقاع شاخص استان برگزار شد.

captcha