هنر یکی از ابزارهای بیان اهداف دینی و معنوی است
کد خبر: 3699241
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

هنر یکی از ابزارهای بیان اهداف دینی و معنوی است

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در استان سمنان هنر و به خصوص شعر را یکی از ابزارهای بیان اهداف دینی و معنوی دانست و گفت: شعرای استان مفاهیم دینی و انقلابی را ترویج کنند.

به گزارش  ایکنا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان امروز21اسفند در جمع شعرا و مداحان استان به میزبانی دفتر خود، با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری هنر به مثابه ابزاری برای ترویج فکر و اندیشه اسلامی و انقلابی، تاکید کرد: یکی از خواسته‌های ما از هنرمندان و شاعران این است که در تبیین و ترویج مفاهیم معنوی و دینی در سطح جامعه با استفاده از هنرشان بکوشند.

وی ادامه داد: پیامبر ‌اکرم(ص) فرموده اند که شعر حکمت است و با این وجود، شاعران از حکمت الهی برخوردار هستند که می توانند از این حکمت و استعداد در راه ترویج مفاهیم دینی و ارزشی استفاده کنند.

امام جمعه سمنان وجود مخاطبان پرشمار را یک ظرفیت برای شعرا دانست و گفت: شعر، هنر و سخن حکیمانه ای است که به دل مردم می نشیند چرا که زبانی شیرین دارد لیکن باید از این ظرفیت و هنر خدادادی برای تاسی از اهل بیت(ع) بهره برد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه شعر، هنر و سخن حکیمانه است و باید این هنر را در راه درست و به جا استفاده ‌کرد چرا که گاهی بیان، مانند سحر می تواند نفوذ داشته باشد، تاکید کرد: اگر اشعاری که سروده می شود رنگ خدایی و اسلامی داشته باشند، ماندگار خواهند ‌شد لذا ما معتقد هستیم توجه به فرهنگ دینی، ارزش های اعتقادی و جلوه ‌های ناب بشری نظیر شهادت در اشعار اهمیت ویژه ای دارد. ‌

داوود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان نیز در این نشست سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و نیز سالروز میلاد حضرت زهرا(س) را ‌به عنوان بهترین روز برای بزرگداشت مقام زن و مادر معرفی و گفت: این روز فرصت شایسته و مناسبی برای ‌بزرگداشت مقام زن و مادر است. ‌

در این نشست تعدادی از شاعران استان سمنان به شعرخوانی پرداختند. انتهای پیام

منبع:خبرگزاری مهر

captcha