بی‌سوادی قرآنی نتیجه آموزش اجباری است
کد خبر: 3699279
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

بی‌سوادی قرآنی نتیجه آموزش اجباری است

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور شازند گفت: یادگیری قرآن تشنگی می‌خواهد، اینکه مردم را در مقاطع مختلف وادار به نشستن در کلاس قرآن کنیم راه به جایی نمی‌برد، چنانچه می‌بینیم درباره برخی دروس و کلاس‌ها وضعیت برعکس است.

صفر علی سلیمی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور شازند، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره سواد قرآنی عمومی گفت: از مهدهای قرآن کودکان تا مقاطع تحصیلی دانشگاه، آموزش قرآن داریم اما مردم درگیر بی‌سوادی قرآنی هستند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور شازند بیان کرد: یادگیری قرآن تشنگی می‌خواهد، اینکه مردم را در مقاطع مختلف وادار به نشستن در کلاس قرآن کنیم راه به جایی نمی‌برد، چنانچه می‌بینیم درباره برخی دروس و کلاس‌ها وضعیت برعکس است و مردم به طور خودجوش در این کلاس‌ها حاضر می‌شوند و حتی هزینه‌های زیادی هم می‌کنند.
سلیمی افزود: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها نسبت به یادگیری قرآن بی‌توجه شده‌اند و برای هر کاری برنامه دارند و حساب و کتاب می‌کنند جز یادگیری قرآن، باید سطح اعتقادات را افزایش داد تا وضعیت روخوانی‌ مردم هم درست شود. در حال حاضر فضای مجازی و تلفن همراه یکی از موانع گرایش به روخوانی و روانخوانی قرآن است مگر اینکه مردم استفاده صحیح از تکنولوژی و نقش آن را در بهبود آموزش قرآن یاد بگیرند.
وی گفت: وقتی در سن کودکی افراد را جذب نکنیم و درست آموزش ندهیم چگونه انتظار داریم در بزرگسالی دنبال اصلاح قرائت خود باشند و اگر هم صرف دریافت مدرک روخوانی و روانخوانی به مراکز و موسسات قرآنی مراجعه کنند، فایده‌ای به دنبال ندارد .
مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور شازند با اشاره به متفاوت شدن منابع آموزش قرآن در سال‌های اخیر افزود: بنده با داشتن 35 سال سابقه تدریس قرآن باید بگویم تقریباً 20سال کتاب‌ها تغییر نکرده بود و به لحاظ محتوایی نیز عالی بود اما در حال حاضر منبع یکسانی برای روخوانی تعریف نشده و منابع متفاوت شده‌اند./انتهای پیام

captcha