شغل حلال؛ همایش دانش‌آموختگی دانش‌آموزان مسلمان كنیا
کد خبر: 3699342
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

شغل حلال؛ همایش دانش‌آموختگی دانش‌آموزان مسلمان كنیا

گروه بین‌الملل - همایش دانش‌آموختگی دانش‌آموزان مسلمان 17 دبیرستان نایروبی با عنوان «شغل حلال» برگزار شد.

شغل حلال؛ همایش دانش‌آموختگی دانش‌آموزان مسلمان كنیابه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ دبیرستان «لِنانا» در نایروبی که در سال 1944 میلادی در بحبوحه مبارزات استقلال‌طلبانه مردم کنیا از اشغال استعمارگران تأسیس شد، هر ساله به مناسبت فرارسیدن فصل فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان از مقطع دبیرستان و ورود به دوره‌های کاردانی و دانشگاهی، همایشی را با عناوین مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی برگزار می‌کنند.

در همایش‌ كه با حضور حدود یك هزار و 200 دانش‌آموز مسلمان از 17 دبیرستان نایروبی برگزار شد، معلمان برجسته در خصوص انتخاب شغل حلال در زندگی آینده فردی و اجتماعی مشاوره‌ها و راهنمایی‌های خود را ارائه دادند.

محمود مجلسین، رایزن فرهنگی ایران در كنیا، ضمن حمایت فرهنگی از این همایش، میهمان و سخنران ویژه این اجتماع بزرگ جوانان مسلمان بود.

وی ضمن معرفی جایگاه فرهنگی ایران در کنیا گفت: شما جوانان در مقطع حساسی از زندگی فردی و اجتماعی خود  به سر می‌برید. تا دیروز شما تحت حمایت آموزشی و تربیتی معلمین خود بودید و کاملاً از شما مراقبت به عمل می‌آمد؛ اما از فردا که فارغ‌التحصیل شوید و وارد دانشگاه و یا بازار کار و کسب و اشتغال شوید، دیگر کسی نیست که شما را کنترل کند و باید از خود مراقبت كنید.

رایزن فرهنگی كشورمان ادامه داد: این خود شما هستید که باید در تحصیل فعال و کوشا باشید و یا در بازار کسب و کار رفتار و عملکرد خود را ارزیابی كنید و اشتغال حلال از حرام را تشخیص دهید. خوشبختانه در ایران، دولت و حکومت این وظیفه را به عهده دارد و به هیچ وجه اجازه کسب و شغل حرام را نمی‌دهد؛ اما در کشور شما که دولت در این امر دخالت ندارد، این مهم به عهده خود شما گذاشته شده است.

مجلسین در ادامه گزارشی تفصیلی از وضعیت آموزشی در دانشگاه‌های ایران شامل تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل، جایگاه مترقی جمهوری اسلامی ایران در پژوهش و آموزش و رشد بی‌سابقه در علوم جدید مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و جایگاه زنان در امر تحصیل، آموزش و فعالیت در عرصه‌های اجتماعی ارائه داد.

وی همچنین بیان كرد: رایزنی فرهنگی ایران در كنیا این آمادگی را دارد که از جمع شما کسانی را که علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران باشند، با رعایت شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده برای اعطای بورسیه تحصیلی ثبت‌نام كند. سال گذشته حدود 10 نفر از متقاضیان تحصیل در ایران ثبت‌نام كردند که اکنون یک نفر از آنان، از شش ماه پیش در ایران به تحصیل اشتغال دارد و دو نفر دیگر نیز در شرف اعزام هستند.

محمود مجلسین در پایان اظهار كرد: در ایران کلکسیونی از پیروان مذاهب مختلف در کنار همدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز می‌كنند و در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی بر حسب قانون جایگاه و حضور فعال دارند.

شغل حلال؛ همایش دانش‌آموختگی دانش‌آموزان مسلمان كنیا

شغل حلال؛ همایش دانش‌آموختگی دانش‌آموزان مسلمان كنیا

شغل حلال؛ همایش دانش‌آموختگی دانش‌آموزان مسلمان كنیا

انتهای پیام

captcha