آموزش فنی و حرفه‌ای ۸۰۰۰ مددجو توسط کمیته امداد کردستان
کد خبر: 3699381
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

آموزش فنی و حرفه‌ای ۸۰۰۰ مددجو توسط کمیته امداد کردستان

گروه اجتماعی- هشت هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان در ۱۱ ماهه نخست سال جاری از طریق این نهاد آموزش فنی و شغلی داده‌شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد که باهدف ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت اجرا می‌شود آموزش فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: هشت هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان کردستان در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۶ از طریق این نهاد آموزش فنی و شغلی داده‌شده‌اند.
وی ضمن بیان اینکه برای این تعداد آموزش ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: دوره‌های آموزشی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد زمینه ورود مددجویان به بازار کسب‌وکار را فراهم کرده است.
جهان‌بین بابیان اینکه مخاطبان آموزش‌های کمیته امداد چهار گروه هستند، بیان کرد: گروه نخست شامل افرادی می‌شود که فاقد هرگونه مهارت هستند و توانایی راه‌اندازی شغل و حرفهٔ خاصی را ندارند که برای این افراد آموزش‌های بلندمدت ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گروه دوم شامل افرادی می‌شود که قبلاً موفق به راه‌اندازی کسب‌وکار شده‌اند و در جهت توسعه کسب‌وکار هم‌اکنون نیازمند افزایش مهارت در حرفه و شغل خود هستند، اعلام کرد: گروه سوم افرادی هستند که هیچ‌گونه دیدگاهی به بازار ندارند و برای افزایش نگرش، مهارت و توانایی‌های شغلی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و در این دوره‌ها آگاهی و دانش لازم جهت راه‌اندازی کسب‌وکار جدید ارائه می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: دانش آموزان دبیرستانی گروه چهارم، مخاطبان دوره‌های آموزشی این نهاد را تشکیل می‌دهند که این دوره‌ها باهدف آشنایی با مشاغل در جهت انتخاب مسیر شغلی و ایجاد نگرش کارآفرینانه صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: بعد از آموزش مددجویان و افراد متقاضی اشتغال، این نهاد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به راه‌اندازی طرح‌های شغلی این افراد کمک می‌کند و با نظارت و مشاوره‌های شغلی در مراحل بعدی از مشاغل ایجادشده مددجویان حمایت می‌کند.
انتهای پیام

captcha