شرع، مخالفتی با رسم و رسوم نوروز ندارد
کد خبر: 3699419
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

شرع، مخالفتی با رسم و رسوم نوروز ندارد

گروه معارف- یک استاد حوزه علمیه گفت: نوروز یک سنت و عرف پسندیده ایرانی است و شرع نیز با جشن گرفتن و شادی کردن به هنگام شروع سال جدید مخالفتی ندارد.

آیت‌الله احمد عابدینی، استاد حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان در رابطه با بهار از منظر قرآن، اظهار کرد: خداوند در قرآن به فصل بهار که فصل رویش دوباره گیاهان است، اشاره کرده و می‌فرماید:«آن کسی که گیاهان را می‌رویاند، قادر است مردگان را نیز زنده کند»، در واقع خداوند  از این طریق، قدرت خود و قطعیت معاد را نشان می‌دهد.
وی افزود: ایرانیان اول بهار را که مصادف با شروع سال جدید است، جشن می‌گیرند و شادی می‌کنند که دین با این موضوع به هیچ وجه مخالف نیست.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: در زمان امام علی(ع) ایرانیان ساکن عراق به هنگام نوروز غذاهای خوب می‌پختند و شاد بودند و حضرت نیز با مشاهده این آداب فرمودند: اگر در روز عید این‌گونه شاد هستید، هرروز را عید قرار دهید.
وی با بیان اینکه عرف و شرع دو مسئله جدا هستند، تصریح کرد: گاه عرف و شرع ارتباطی با هم ندارند، گاه یکی می‌شوند و گاه شرع، عرف را تأیید یا رد می‌کند. با این حال ایرانیان در نوروز رسومی دارند که از نظر عرف پسندیده است و شرع نیز با آن مخالفتی ندارد.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
افسانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۳ - ۱۰:۱۸
0
0
این مطالب و خبرها و حرفها رو منتشر نکنید

مگه نوروز چی داره که مورد تایید شرع نباشه؟

با اینجور اخبار مردم بیشتر از دین زده میشن

دلتون میخواد مردم بگن مورد تایید دین هم نباشه به درک ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
captcha