کاغذ بازی اداری از سرعت تبدیل علم به ثروت می‌کاهد
کد خبر: 3699445
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
نظام‌ دوست:

کاغذ بازی اداری از سرعت تبدیل علم به ثروت می‌کاهد

گروه اقتصادی-رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: مراکز رشد واحدهای فناور مصداق تبدیل علم به ثروت است و انتظار داریم تسهیلات دولت و مجلس به موقع ارائه شود و صندوق‌های حمایتی روند کاری خود را سرعت ببخشند متأسفانه برخی کاغذ بازی‌ها و تأخیرهای بی‌ مورد کار را کند می‌کند.

سید جعفر نظام‌ دوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به راه‌اندازی دفتر مرکز رشد واحدهای فناور در محلات گفت: مراکز رشد، محلی برای حمایت از ایده‌های نو اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و غیر دانشگاهی و مرکزی برای ایده‌پروری است.
وی ادامه داد: نخبگانی که ایده داشته باشند و از مراحل مشاوره و داوری بگذرند در این مراکز مستقر می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند تا مرحله‌ای که بتوانند رو پای خود بایستند و به سمت تأسیس شرکت و استقلال بروند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: مراکز رشد تسهیلات، امکانات اولیه و لوازم اداری و ... را در اختیار نخبگان صاحب ایده قرار می‌دهد تا به مرحله برسند که بتوانند در بیرون از مرکز برای خود مخاطب و بازار جذب کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود: درواقع مراکز رشد یکی از راهکارها و به نوعی شروع خوبی برای اشتغال و کار آفرینی است هر چند ممکن است ضعف‌های هم داشته باشد تلاش ما این بوده با ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور نیم‌ور راه اندازی دفتر این مراکز در شهر محلات، این حمایت را توسعه دهیم.
نظام دوست تأکید کرد: در برابر حمایت‌هایی که از این افراد داریم انتظار می‌رود بهترین و سریع‌ترین بهره‌برداری را از این حمایت‌ها و امکانات داشته باشند. حوزه کاری این مراکز با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد مشخص می‌شود مثلاً دفتر محلات در حوزه سنگ‌ها و گل‌های زینتی و ای تی، کار می‌کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: زمینه کاری واحدها متفاوت است به عنوان مثال یکی از واحدهای فناور روی انرژی خورشیدی کار می‌کرد و امروز تبدیل به شرکت تولیدی و خدماتی در سلول‌های خورشیدی شده و نیرو جذب کرده است و سفارش کار هم پذیرفته و حتی با برخی کشورهای خارجی برای انتقال این فناوری ارتباط گرفته است همین کارها زمینه پیشرفت منطقه را فراهم می‌کند.
نظام دوست با اشاره به حمایت‌های دولت و مجلس از صاحبان ایده و مراکز رشد گفت: این مراکز مصداق تبدیل علم به ثروت است و انتظار داریم تسهیلاتی که برای حمایت تعریف کرده‌اند را به موقع ارائه دهند. صندوق‌هایی که برای حمایت تشکیل شده باید روند کاری خود را سرعت ببخشند بیشترین انتظار صاحبان ایده و مراکز رشد نیز همین است متأسفانه برخی کاغذ بازی‌ها و تأخیرهای بی‌ مورد کار را کند می‌کند./انتهای پیام

captcha