فلسفه و مذهب، محور کنفرانس ایرانی دانشگاه برلین
کد خبر: 3699457
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

فلسفه و مذهب، محور کنفرانس ایرانی دانشگاه برلین

گروه بین‌الملل - نهمین کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی شهریورماه 98 در دانشگاه آزاد برلین برگزار می‌‌شود.

فلسفه و مذهب؛ محور کنفرانس ایرانی دانشگاه برلینبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ این کنفرانس از هجدهم تا 22 شهریورماه 98(نهم تا سیزدهم سپتامبر 2019) در دانشگاه آزاد برلین برگزار می‌شود.

این کنفرانس یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌ها در حوزه مطالعات ایرانی در اروپا است که توسط انجمن مطالعات ایرانی اروپایی( Societas Iranologica Europaea) هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

هدف این موسسه ترویج، توسعه و حمایت از مطالعات ایرانی در دوره‌های باستان، میانه و مدرن در حوزه‌های زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ، ادیان، هنر، باستان‌شناسی، فلسفه، قوم‌شناسی، جغرافیا، علوم‌انسانی و دانش نظری حقوق است.

ادبیات فارسی، فلسفه ایرانی، تاریخ، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، هنر و باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مهم‌ترین موضوعات مورد مطالعه در نهمین کنفرانس مطالعات ایرانی است.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس ‌باید چکیده سخنرانی خود را (حداکثر 1500 کلمه) تا دهم آذرماه 97(اول دسامبر سال 2018) به این کنفرانس ارسال کنند. مقالات ارائه شده مربوط به هر جنبه‌ای از مطالعات ایران باشد، پذیرفته و توسط یک کمیته بررسی می‌شود.

علاوه بر این به مناسبت برگزاری نهمین دوره کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی، چهارمین دوره از جایزه اروپایی مطالعات ایران به یک فارغ‌التحصیل مقطع دکترا اعطا خواهد شد.

این جایزه به فردی اهدا می‌شود که دکترای خود را در زمینه مطالعات ایران از تاریخ یک ژانویه 2015 تا 31 دسامبر 2018 با موفقیت در یکی از مؤسسات اروپایی به پایان رسانده باشد. هدف از این کار تشویق و ترغیب محققان در اروپا برای مطالعات ایرانی است.

فلسفه و مذهب؛ محور کنفرانس ایرانی دانشگاه برلین

انتهای پیام

captcha